Motorsåg och handhållet

Husqvarna 444 SG - Går ojämnt / stannar

151 inlägg 20619 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG - Går ojämnt / stannar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#750630 Det finns lösningar på det mesta om man vill.
Till dessa har jag en del delar.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG - Går ojämnt / stannar

anersimyra  
#750679 Den nyaste 44:an var i ännu bättre skick och ska provstartas i morgon.. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG - Går ojämnt / stannar

anersimyra  
#750733 Nähej, någon provstart blir det inte då soppaslangen låg i tanken. Och vilken ”smart” säljare som inte tömt tanken innan han skickade.. 🤣 paketet stank av handelsbensin och det blev än värre när jag öppnade paketet i min lilla förråd så nu fruktar jag att styrelseordföranden knackar på dörren då det är förbjudet att förvara bensin i våra förråd.. 😮

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 444 SG - Går ojämnt / stannar

tallen100  
#750737 Soppaslangen måste ligga i tanken, annars får inte sågen någon soppa😅

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG - Går ojämnt / stannar

anersimyra  
#750738
tallen100 skrev:Soppaslangen måste ligga i tanken, annars får inte sågen någon soppa😅

Såja..såja..det var förstås hela slangen som låg grå och skrumpen nere i tanken.. 😀

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG - Går ojämnt / stannar

Erre  
#750743
anersimyra skrev:Nähej, någon provstart blir det inte då soppaslangen låg i tanken. Och vilken ”smart” säljare som inte tömt tanken innan han skickade.. 🤣 paketet stank av handelsbensin och det blev än värre när jag öppnade paketet i min lilla förråd så nu fruktar jag att styrelseordföranden knackar på dörren då det är förbjudet att förvara bensin i våra förråd.. 😮

Klaravik som agerade säljare? 😜

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 444 SG - Går ojämnt / stannar

tallen100  
#750749
anersimyra skrev:
tallen100 skrev:Soppaslangen måste ligga i tanken, annars får inte sågen någon soppa😅

Såja..såja..det var förstås hela slangen som låg grå och skrumpen nere i tanken.. 😀

Hade väl mina aningar om att det var nåt sånt🙃

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG - Går ojämnt / stannar

anersimyra  
#750764
Erre skrev:
anersimyra skrev:Nähej, någon provstart blir det inte då soppaslangen låg i tanken. Och vilken ”smart” säljare som inte tömt tanken innan han skickade.. 🤣 paketet stank av handelsbensin och det blev än värre när jag öppnade paketet i min lilla förråd så nu fruktar jag att styrelseordföranden knackar på dörren då det är förbjudet att förvara bensin i våra förråd.. 😮

Klaravik som agerade säljare? 😜
. Ingen aning men jag hade ingen som helst kommunikation med säljaren efter vunnen auktion vilket man förväntar sig efter en vinst på Tradera.. 😮

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG - Går ojämnt / stannar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#750768 Fick du vinnar mail?
Det har ändrats lite på tradera. Inte alla skickar vinnarmail utan du betalar och sen skickas det.
Ingen personlig korrespondens längre om inte du tar initiativet, oftast.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG - Går ojämnt / stannar

anersimyra  
#750803
Mange skrev:Fick du vinnar mail?
Det har ändrats lite på tradera. Inte alla skickar vinnarmail utan du betalar och sen skickas det.
Ingen personlig korrespondens längre om inte du tar initiativet, oftast.

Jag är van med en personlig kontakt när jag köper rullar på Tradera och Tradera har i vart fall tidigare uppmanat vinnaren att avvakta ett personligt mail innan man betalar.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG - Går ojämnt / stannar

anersimyra  
#750830
1646244762_9f2406d2-7436-4222-9e3d-b7acb948a8f9.jpeg
1646244762_b392f063-7fbe-45da-ba28-a0108cc9d484.jpeg
1646244761_3088a2ac-da55-42bb-889a-fcd8dc047cc5.jpeg
. Numret på practican och en liten översikt som jag tycker indikerar att sågen gått tämligen sparsamt..🙂

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG - Går ojämnt / stannar

anersimyra  
#750840 Den sista 44:an hade ett sandvikensvärd och en skoveltandkedja.. 😀

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG - Går ojämnt / stannar

anersimyra  
#750968 Nu har jag ”meckat” 44 och 444 som kom med handelsbensin i tankarna och tanklocken läcker på bägge så nu är huvudvärken av det värre slaget. 444:an hade nog även fått sig en skvätt kedjeolja i tanken då det uppstod en vitbrun sörja när jag slog Aspen i tanken. Att jag skulle lyckas väcka liv i 444:an efter enbart byte till nytt bränsle och lod hade jag inte förväntat mig. Men sågen startade utan protester och herre gud vilket satans tryck det var i den sågen.. :ymparty: :-bd det står helt klart att 444:an är bland det vassaste som HVA producerat och jädrar vad kul det ska bli att dra loss med 13” och en skoveltand i morgon.. :ymparty: :ymparty: :ymparty: :ymparty: :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG - Går ojämnt / stannar

Sonny Nilsson  
#750971 Kul att höra att den gick igång! Ja, jag har inga motorsågar att jämföra med men 444:an är en best. Vilken tur jag haft som helt okunnig på motorsågar råkat loppisfynda Husqvarnas bästa modell, så som du beskriver det!

Säg till om du vill byta, min har mycket nytt som du sett! 😄

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 444 SG - Går ojämnt / stannar

anersimyra  
#750976
Sonny Nilsson skrev:Kul att höra att den gick igång! Ja, jag har inga motorsågar att jämföra med men 444:an är en best. Vilken tur jag haft som helt okunnig på motorsågar råkat loppisfynda Husqvarnas bästa modell, så som du beskriver det!

Säg till om du vill byta, min har mycket nytt som du sett! 😄

Bästa modell är nog en smula för mycket sagt.. 😀 Men jag hade glömt att 444:an är ett ”varvmonster” av rang och att den relativt tunna bågen gör den till ett ”kvistningsmonster” som kanske överträffar en väl fungerande 550 gen1.. :-bd

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).