ons 22 sep 2021, 10:47#728526Har en äldre Makita DCS4600 som fungerar bra men jag behöver ett nytt luftfilter, inte ett nylonfilter. Är det någon som vet var man kan få tag på ett sådant? Enligt reservdelslistan ska det ha nr 181 173 190.
Motorsåg och handhållet
Makita DCS4600
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

ons 22 sep 2021, 16:56#728561
Har du bild på ditt filter? Jag borde ha ett filter som passar vilket du kan få då jag bytte originalet mot just ett nylonfilter..👍🙂
Lappugglan skrev:Har en äldre Makita DCS4600 som fungerar bra men jag behöver ett nytt luftfilter, inte ett nylonfilter. Är det någon som vet var man kan få tag på ett sådant? Enligt reservdelslistan ska det ha nr 181 173 190.
Har du bild på ditt filter? Jag borde ha ett filter som passar vilket du kan få då jag bytte originalet mot just ett nylonfilter..👍🙂
ons 22 sep 2021, 17:01#728562. Ser det ut såhär så är det möjligt att jag har det filter du söker. Ge mig någon halvtimma så ska jag gå ner och titta i förrådet..🙂👍
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
ons 22 sep 2021, 17:15#728564Toppen!!
Har bara bild från reservdelslistan (bifogas).
Hur når jag dig?
Skapa konto
Hur når jag dig?
Skapa konto
TS
ons 22 sep 2021, 17:17#728565De levereras med både pappfilter och nylon.
De har olika egenskaper.
De har olika egenskaper.
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
ons 22 sep 2021, 17:48#728566. Kolla om ditt filter ser ut som detta och skicka ett PM om det är samma. Filtret är för övrigt inte av papp utan det är en tät vattentålig konstfiber..👍🙂
Skapa konto
Lappugglan skrev:Toppen!!
Hur når jag dig?
Skapa konto
ons 22 sep 2021, 18:33#728577Skicka ett PM med din adress så stoppar jag på lådan under helgen..👍🙂 jag PM:ar mitt nummer så kan du swisha kostnaden för portot..🤑🤑👍🙂
Lappugglan skrev:Ser ut att vara rätt 😀
ons 22 sep 2021, 18:43#728580Konstfiber, felt, papp.. Ungefär lika i sina egenskaper. Nylon finns även de i oika material med lika egenskaper.
Det viktiga är hur mycket de stoppar och vad de släpper igenom.
Nylon i samma täthet som konstfiber står emot skit bättre.
Såg samlare av grövre kaliber....
ons 22 sep 2021, 20:47#728601
Nylon är just en konstfiber och de täta filter som inte är traditionella nätfilter av nylon är enligt instruktionsboken extra lämpade för dammiga miljöer..💨🙂
Mange skrev:Konstfiber, felt, papp.. Ungefär lika i sina egenskaper. Nylon finns även de i oika material med lika egenskaper.
Nylon är just en konstfiber och de täta filter som inte är traditionella nätfilter av nylon är enligt instruktionsboken extra lämpade för dammiga miljöer..💨🙂
ons 22 sep 2021, 21:35#728613Du hittar mig på Gransångarvägen 6, 16771 Bromma.
Får jag ditt telnr så swishar jag portot 👍
TS
tor 23 sep 2021, 05:48#728633
Portot kan vi skippa då jag bor i Huvudsta så du kan ju ” kvista förbi ” i eftermiddag om du har tid..😊 Blir det hällande regn under dagen så blir jag nog inte alltför sen hem. Mitt telenr: 070 759 57 89.
PS: parkering finns strax utanför min verkstad på göran perssons väg 3-9 taxificka 1
Lappugglan skrev:Du hittar mig på Gransångarvägen 6, 16771 Bromma.
Portot kan vi skippa då jag bor i Huvudsta så du kan ju ” kvista förbi ” i eftermiddag om du har tid..😊 Blir det hällande regn under dagen så blir jag nog inte alltför sen hem. Mitt telenr: 070 759 57 89.
PS: parkering finns strax utanför min verkstad på göran perssons väg 3-9 taxificka 1
tor 23 sep 2021, 15:01#728683
Jag har också ett nytt filter liggandes om du behöver fler...
Lappugglan skrev:Ringer dig i em 👍
Jag har också ett nytt filter liggandes om du behöver fler...
Midnattsmekaniker.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar