Motorsåg och handhållet

Komplement till FS 460

5 inlägg 1161 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Komplement till FS 460

Samy  
#726063 Är på jakt efter en till röjsåg. Kör idag med fs460, men kan sakna lite kraft vid grövre underröjning.

Kikar på FS490 eller FS561,

Vad har ni för åsikter?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Komplement till FS 460

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#726067 Finns väl sällan någon anledning att bära på något tyngre än Stihl FS 490 i röjskogen.

Annars kan du ju titta på en kedjeröjare, om din 460 känns för klen. Kedjeröjare funkar ju väldigt bra i grov röjning, tycker jag.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Komplement till FS 460

jannee  
#726074 Man kan inte frångå att Niklas är en föregångsman i mycket.
Har "lite" svårt att förstå hur en 460 kan var för klen i röjning.
Troligtvis inte så lite handhavandefel men dessutom ingen optimal skärutrustning.
Det är i alla fall inte motorstyrkan som bromsar en rätt filad 220 klinga att meja ned stammar i storlek upp till 15 cm.

Användarvisningsbild

Re: Komplement till FS 460

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#726097
jannee skrev:Man kan inte frångå att Niklas är en föregångsman i mycket.

Tack för erkännandet, Jannee! 👍
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Komplement till FS 460

nilsszzon  
#726118
Samy skrev:Är på jakt efter en till röjsåg. Kör idag med fs460, men kan sakna lite kraft vid grövre underröjning.

Kikar på FS490 eller FS561,

Vad har ni för åsikter?



jag har både 460 och 490 , tycker 460n är helt fantastisk! den extra tyngden och ljudnivån som 490n bidrar med är kännbar
jag har även en kedjeröjare men då ska det helst vara träd över 5-6m och väldigt eftersatt

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).