Motorsåg och handhållet

Dränkta motorsågar

8 inlägg 2166 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dränkta motorsågar

Drkeller  
#724016 Bor i Gävletrakten :lol: Två av mina motorsågar har stått helt under vatten några timmar. Har tagit bort luftfiltren och tömt ur. Hur går jag vidare? Vad göra?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Dränkta motorsågar

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#724019 Troligen ingen större fara. Byt bränsle och kör dem varma.

Avatar Fallback

Re: Dränkta motorsågar

HN  
#724020 Tappat ur bensinen lossa stiftet blåst rent cylinder och vevhus på med ny bensin försökt att starta så fort som möjligt Det är vad jag hade gjort rätt eller fel?

Avatar Fallback

Re: Dränkta motorsågar

tallen100  
#724026 Tappa ur vattnet ur tanken, häll i ny bensin och
Se till att starta dom så snabbt som möjligt och varmkör så dom inte hinner rosta till...

Användarvisningsbild

Re: Dränkta motorsågar

Sjögården  
#724031 Dränkte en såg i vintras, gjorde som ni andra föreslår men torkade sågen på gårdens varmaste ställe över natten med tändstiftet borta.
Startade direkt 🙂

Användarvisningsbild

Re: Dränkta motorsågar

totte  
#724087 Ur med stiftet, håll sågen upp och ner och dra i snöret. Vänd och vänd tillbaka några gånger tills det inte kommer ut något mer. Bäst sen om det går att få igång den. Kan kräva att man byter stift några gånger om det blir surt. Huvudsaken är att få den torr fortast möjligt.

Avatar Fallback

Re: Dränkta motorsågar

Hepo  
#724269 Hej om man ska dra utan stift ha stoppknappen på av annars kan tändspolen paja säjs det.

Användarvisningsbild

Re: Dränkta motorsågar

totte  
#724376 Helt rätt Hepo! Borde jag sagt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).