Motorsåg och handhållet

Stihl 460

24 inlägg 4675 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stihl 460

svampbob  
#718513 Nu har Husqvarna chans att få sälja sina sågar 😀

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl 460

johan eriksson  
#718516 Stora leveransproblem där med vad jag hört.

Användarvisningsbild

Re: Stihl 460

JörgenO  
#718521
johan eriksson skrev:Stora leveransproblem där med vad jag hört.


Och det de levererat (20 000 robotgräsklippare med knasiga kretskort) önskar de kanske att de inte sålt 🤯

Det kan bli dyrt att åtgärda och kosta en hel del goodwill

Användarvisningsbild

Re: Stihl 460

Williamm  
#718523 Men vibbdämpare till 041AV finns i lager hos stihl svergie och är hos mig på under en vecka. Det är en 70tals såg.
Där kan hva inte konkurrera, det går knappt att få delar till 346. (original delar alltså)

Användarvisningsbild

Re: Stihl 460

Hjonsson  
#718645 Igår vart det en stihl 460 och idag sålde jag gamla sågen 245rx. Provade stihlen ikväll måste tyvärr säga att jag är besviken på den nya första halvtimmen böade den mest säkert någon inkörning. Sen va den seg att få upp varv på den gamla husqvarnan kändes rappare, positiva va att de va mindre vibrationer och selen är grymt skön.

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl 460

hfab  
#718653
Hjonsson skrev:Igår vart det en stihl 460 och idag sålde jag gamla sågen 245rx. Provade stihlen ikväll måste tyvärr säga att jag är besviken på den nya första halvtimmen böade den mest säkert någon inkörning. Sen va den seg att få upp varv på den gamla husqvarnan kändes rappare, positiva va att de va mindre vibrationer och selen är grymt skön.

En ny stihl behöver ofta köras några tankar på "mackbensin" med olja.
Dom är fulla med rostskyddsmedel som tar lång tid att lösa upp med alkylat

Användarvisningsbild

Re: Stihl 460

Hjonsson  
#718658 Okej, tack de ska jag testa 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl 460

hfab  
#718668 Glöm inte att du måste blanda i olja!

Avatar Fallback

Re: Stihl 460

kabelv  
#727509 Provade en Sthil 460 i butiken men upplevde att handtaget inte går justera tillräckligt långt till vänster för att kunna hålla båda armarna och händerna i samma vinkel. Nu blev det att händerna/ handtagen blev förskjutna åt höger. Borde ju slita på kroppen att jobba så. Någon som reflekterat över detta ?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).