Motorsåg och handhållet

Nackskydd till grästrimningsvisir

4 inlägg 973 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Nackskydd till grästrimningsvisir

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#717810 Ja, nu är det högsommar och solen gassar för fullt, vilket tyvärr känns i nacken efter dagens trimning... 😥

Så jag efterlyser ett löst nackskydd, som fungerar ihop med Stihl/Peltor gräsröjvisir. Finns det redan ett sådant nackskydd på marknaden, eller är det något man får uppfinna själv?
/Niklas



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Nackskydd till grästrimningsvisir

alias  
#717814
Niking skrev:Ja, nu är det högsommar och solen gassar för fullt, vilket tyvärr känns i nacken efter dagens trimning... 😥

Så jag efterlyser ett löst nackskydd, som fungerar ihop med Stihl/Peltor gräsröjvisir. Finns det redan ett sådant nackskydd på marknaden, eller är det något man får uppfinna själv?
/Niklas


Bak-och-fram-vänd keps, eller "handduk" på huvudet "Arab style" (solsken har de ju i överflöd i dessa sydligare länder)?

Bägge alternativen borde vara kompatibla med gräsröjvisiret.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Nackskydd till grästrimningsvisir

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#717899 "Handduken" lät intressant, särskilt om den skulle gå att fästa på visiret...
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nackskydd till grästrimningsvisir

Maverick  
#717942
Niking skrev:Ja, nu är det högsommar och solen gassar för fullt, vilket tyvärr känns i nacken efter dagens trimning... 😥

Så jag efterlyser ett löst nackskydd, som fungerar ihop med Stihl/Peltor gräsröjvisir. Finns det redan ett sådant nackskydd på marknaden, eller är det något man får uppfinna själv?
/Niklas
köp ett löst nackskydd, några plaststrips så är det klart 👍

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).