Motorsåg och handhållet

X-Tough Ligt - nytt Husqvarnasvärd i samarbete med Sugihara

3 inlägg 1138 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

X-Tough Ligt - nytt Husqvarnasvärd i samarbete med Sugihara

Torbjörn Johnsen  
#714924 Husqvarna har tagit fram en ny serie sågsvärd tillsammans med Japanska Sugihara/Diatop Co. Svärden ska enligt pressinformation vara lättare, styvare och hållbarare. Svärden börjar levereras i Nordamerika under hösten 2021 och de kommer i 1,5 mm med 3/8-delning och längder mellan 20- 36 tum. Troligen ett svärd som främst riktas mot exportmarknaden? Tidningen Canadian Forest Industrieshar en artikel med mer information.

“We are very excited to finally announce our partnership with Sugihara. Their ability to produce the best chainsaw bars is well recognized in the industry. Our mission is to offer our customers the best cutting system possible and these new bars are a vital part in that,” says Gent Simmons, global portfolio director for tree professional at Husqvarna.


Det finns lite info om detta svärd på Husqvarnas sajt men oklart om det går att köpa i Sverige. Någon som vet mer om det här svärdet och Husqvarnas samarbete med Sugihara?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: X-Tough Ligt - nytt Husqvarnasvärd i samarbete med Sugih

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#714943 Nordamerika och de andra olika marknaderna har ju haft sina egna serier och leverantörer även tidigare.
De svärd som Husqvarna Usa sålt där har inte gått att få tag i här.
Anpassade produkter för olika marknader är rätt vanligt.

Avatar Fallback

Re: X-Tough Ligt - nytt Husqvarnasvärd i samarbete med Sugih

Tor R  
#714945 Hej Torbjørn,

när jag studerar bilden du visar i posten, liknar den mest TsuMuras stil, då tänker jag på näshjulet.

I din länk finns det dock ett SugiHara-svärd.

Oavsett vilket av de två, det är ett bra val som Husqvarna har gjort.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).