Motorsåg och handhållet

Från ingenjör till lantis

47 inlägg 7072 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Från ingenjör till lantis

jannee  
#708537 När jag började min "karriär" med skogsarbete var det EN såg (Jonsered 410) som gällde + yxa och två kilar.
Fick med andra tänka mig för innan jag chansade, klämde fast den "några" ggr men dessa misstag gjorde mig till att sluta med att bära sig dumt åt.
Det blev en läxa som verkligen hette duga.
Nu när jag blivit gammal (snart 75) undviker jag göra sådana misstag man gjorde när man var ung och på.
Ändå har jag ALLTID två sågar med mig - för i fall att...............
Har väl inte varit speciellt mycket för en massa krimskrams (varselkläder och dylikt), MEN skyddsstövlar, skyddsbyxor och hjälm men hörselskydd var i alla fall något jag införskaffade direkt.
Man kan idag påträffa "skogsarbetare" som lyser värre än en kanariefågel där handhavandet av utrustningen är allt annat än optimalt.
Visst alla är vi någon gång nybörjare men införskaffa utrustning för över 20 tkr och sedan stå där som en fobic gör att man kan få sig ett gott skratt.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Från ingenjör till lantis

Camaro1969  
#708595
Skogsola skrev:Vem vill krångla så? Kör med två sågar och kör båda tomma innan du tankar så får du flyt i jobbet.


om du hade krånglat lite med att läsa trådstarten hade du förstått =)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).