Motorsåg och handhållet

Sprängskiss jonsered cs 2152 från 2009

8 inlägg 3444 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sprängskiss jonsered cs 2152 från 2009

Conny ryberg  
#696478 Hej alla! Ny här på forumet! Tänkte kolla om nån kan hjälpa mig och hitta sprängskiss på min jonsered cs 2152? Hittar inget😕 håller på och ska byta cylinder och kolv, har rätt bra koll men vill bara få ihop allt rätt igen utan missöden😉 mvh Conny



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Sprängskiss jonsered cs 2152 från 2009

Williamm  
#696486
Conny ryberg skrev:Hej alla! Ny här på forumet! Tänkte kolla om nån kan hjälpa mig och hitta sprängskiss på min jonsered cs 2152? Hittar inget😕 håller på och ska byta cylinder och kolv, har rätt bra koll men vill bara få ihop allt rätt igen utan missöden😉 mvh Conny

Här är skiss.
JONI 2009 2153_2152 .pdf


Var för skar den? Det är bra att kolla varför och åtgärda orsaken så att den inte skär i gen.

Användarvisningsbild

Re: Sprängskiss jonsered cs 2152 från 2009

Conny ryberg  
#696491 Tack! Blev ett missförstånd i blandningen så Den kördes utan olja i bensinen en gång i tiden, fick jag hört, därför skar den till slut... nu ska jag rädda den tänkte jag👍🏻

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sprängskiss jonsered cs 2152 från 2009

Williamm  
#696492
Conny ryberg skrev:Tack! Blev ett missförstånd i blandningen så Den kördes utan olja i bensinen en gång i tiden, fick jag hört, därför skar den till slut... nu ska jag rädda den tänkte jag👍🏻

Varsågod!
Bra att veta varför, och att den ska räddas!!

Användarvisningsbild

Re: Sprängskiss jonsered cs 2152 från 2009

Conny ryberg  
#696596 Ja det är synd och låta en så fin och stark motorsåg bara ligga, så nu blir det jonsered till fällning och en gammal Stihl 020avp super till det lättare👍🏻 Tack igen, har koll på varenda skruv nu😉

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sprängskiss jonsered cs 2152 från 2009

Williamm  
#696603 Bra!

Användarvisningsbild

Re: Sprängskiss jonsered cs 2152 från 2009

hva555  
#741614 Jag plockar också lite med en sån. Ska man behöva ta bort startapparaten för att få på kåpan? Är det nån designer som varit framme?

Användarvisningsbild

Re: Sprängskiss jonsered cs 2152 från 2009

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#741622 Nej, det måste man inte men det underlättar.
Den får ju av ändå för rengörning om det nu är det man ska in under toppkåpan för.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).