Motorsåg och handhållet

Jonsered 2054 turbo

52 inlägg 12398 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2054 turbo

Tias BM  
#741633 Kolven går att använda igen efter tvätt och koll! Men måste kolven värmas för att man ska kunna montera kolvbulten? Eller är det något fel?

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2054 turbo

Williamm  
#741640
Tias BM skrev:Kolven går att använda igen efter tvätt och koll! Men måste kolven värmas för att man ska kunna montera kolvbulten? Eller är det något fel?

Olja och våld så ska det gå. Dem brukar behöva hammare.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2054 turbo

Tias BM  
#741644 Ska testa lite

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2054 turbo

totte  
#741673
Williamm skrev:
Tias BM skrev:Kolven går att använda igen efter tvätt och koll! Men måste kolven värmas för att man ska kunna montera kolvbulten? Eller är det något fel?

Olja och våld så ska det gå. Dem brukar behöva hammare.


Kärvar det så är värme bättre än våld anser jag. Brukar inte behövas särskilt hög temperatur.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2054 turbo

Williamm  
#741675
totte skrev:
Williamm skrev:
Tias BM skrev:Kolven går att använda igen efter tvätt och koll! Men måste kolven värmas för att man ska kunna montera kolvbulten? Eller är det något fel?

Olja och våld så ska det gå. Dem brukar behöva hammare.


Kärvar det så är värme bättre än våld anser jag. Brukar inte behövas särskilt hög temperatur.

Jag har inte behövt mer än polygrip eller lite hammare. Men värme är nog bra. Mina har bara gått trögt.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2054 turbo

Tias BM  
#741688 Kolvbulten i frysen och kolven på ett element över natten! Gick super lätt att montera idag! Blev jonsered kolven i HQ 55 an så blir nog start av den idag hoppas jag!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2054 turbo

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#741710 De ska gå tungt och kolvbulte bör sitta sast i kolven annars finns risk det blir rörelse och då kommer fort knack o skador.
Har sett detta 1 gång. Inte så vanligt medvtanke på hur många kolvbulta man tryckt i.
Jag värmer inte utan trycker, knackar i dem.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).