Motorsåg och handhållet

Jonsered 2149 w turbo

43 inlägg 8812 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2149 w turbo

totte  
#695831 Finns folk som inte borde få ha en avbitartång. 😉

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2149 w turbo

Tias BM  
#695845 😀 👍 håller med !

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2149 w turbo

Tias BM  
#697202 Om jag förstått rätt så ska denna passa på min Jonsered!
https://www.skogsverktyg.se/reservdelar ... s-gar.html

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2149 w turbo

Williamm  
#697211
Tias BM skrev:Om jag förstått rätt så ska denna passa på min Jonsered!
https://www.skogsverktyg.se/reservdelar ... s-gar.html

Ja!

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2149 w turbo

Tias BM  
#732906 Har tagit lite tid men nu kom det en Husqvarna 340 i skroten så nu funkar jonsereden!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2149 w turbo

Tias BM  
#775322 Gillade denna såg men något har hänt nu! Varvar typ halv gas på tomgång och hittar inget fel! Har testat med lite gas för att se om något händer men inte! Kan det vara p boxen bakom kopplingen eller är det något annat som är vanligt fel?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2149 w turbo

Joakim S  
#775329
Tias BM skrev:Gillade denna såg men något har hänt nu! Varvar typ halv gas på tomgång och hittar inget fel! Har testat med lite gas för att se om något händer men inte! Kan det vara p boxen bakom kopplingen eller är det något annat som är vanligt fel?

Halv gas låter rätt mycket för att vara en packbox. Har du kollat gaswire och gas reglage. Före du börjar med packboxarna, efter att ha kollat gas, så kan du kolla cylinder bultarna och skruvarna som håller luftfilterhållare /förgasare först.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2149 w turbo

Tias BM  
#775340 Halvgas kanske är i överkant men den varvar massor! Ska kolla cylindern och att förgasaren sitter fast! Gasen har jag kollat och skruvat ner tomgången men händer ingen!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2149 w turbo

Joakim S  
#775342
Tias BM skrev:Halvgas kanske är i överkant men den varvar massor! Ska kolla cylindern och att förgasaren sitter fast! Gasen har jag kollat och skruvat ner tomgången men händer ingen!

Ok. För att vara helt säker, det där med gasen, så kan du koppla gaswiren från gasreglaget på förgasaren.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2149 w turbo

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#775350 De har stag.
Fler förslag:
Hål på bränsleledning, insug, impulsslang?

Kör inte med den förrän du letat upp felet och åtgärdat det.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2149 w turbo

Joakim S  
#775357
Mange skrev:De har stag.
Fler förslag:
Hål på bränsleledning, insug, impulsslang?

Kör inte med den förrän du letat upp felet och åtgärdat det.

Stämmer det😂😂. De har stag.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2149 w turbo

Rotvältaren  
#775370 Kolla att gasspjället inte är lös från spjällaxeln och att skruven är dragen. Hände en gång på min såg och den blev helt hispig på tomgång.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2149 w turbo

Tias BM  
#776578 Har bytt bensinslang och fjädern till tomgångsskruven! Ska testa den någon dag funkar när den står och man torr gasar!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).