Motorsåg och handhållet

Äga blandade märken på motorsågar

64 inlägg 8814 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Äga blandade märken på motorsågar

JensSkoog  
#690820
Anton_Johansson skrev:Smaken är ju som baken dvs delad, så vissa tycker säkert jag gjort helt rätt val och andra kanske inte håller med.
Men jag vill ändå tacka alla för input och ni ska veta att det har hjälpt mig jättemycket i mitt val!

Stort grattis, @Anton_Johansson :-bd
Det är inte fråga om rätt eller fel, men om att hitta en såg du
gillar och som du lär dig bli kompis med. :wink:
Ser fram emot att läsa rapport om dig och din
nysåg när du har använde den en tid :grin:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Äga blandade märken på motorsågar

Tallskog  
#690862 För den som vill testa något annat än Stihl ellerHva finns det en Ecco såg 390ESX med 0’325 kedja som inte är så dum.
40cc, lätt men skaplig effekt.

Användarvisningsbild

Re: Äga blandade märken på motorsågar

fredde49  
#691257 Har kört Husqvarna sedan 444 kom och varit nöjd. Men provade 200 och 201 i klen gallring. Nu har jag Stil 261 sedan ett drygt år och den känns bra, den låga vikten och uppväxlad kedja passar mej.(1,5)

Användarvisningsbild

Re: Äga blandade märken på motorsågar

eltorpedo  
#693029 Grattis, nu har Du en likadan kombo som jag 🙂. Ärligt talat så nöter jag inte mycket på 445:an nu mera men när man sågar fast är den oumbärlig.
När jag köpte 550:an så tänkte jag att det skulle förenkla att samma svärd och kedjor passar bägge men efterhand har jag dragit på mig en massa olika längder så om jag skaffar en Stihl också så spelar det inte nån större roll.
Jag är också inne på att man skulle ha en 201:a till kvistning tack vare att man får bra med effekt per kilo såg, sparar ryggen.
Det sparar också ryggen med långt svärd vid kvistning, har jag märkt.

mvh

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).