Joakim S skrev:
Jag vill jämföra den med en Volvo 240.😊
Jag har skruvat lite i en 2045 men tyckte den var svårskruvad, det kändes som om hela sågen var ihopsatt med farmarskruv (kanske därför det heter farmar såg ) och så var det trångt. Motorn kändes lite trög.
Men det är inte så mycket jag har byggt den erfarenheten på.
240 åker jag varje dag, jag skulle hellre jämföra den med hva 254 av de sågar jag har erfarenhet av.
Det enda som var lite krångligt i början med dessa, var när förgasaren ska på, och man ska peta i gasvajern i gasreglaget och luftfilterhållaren typ samtidigt. Det är ju det med skruvarna som är så fantastiskt 😂.
Härligt att åka 240 varje dag. En 240 DL är en 2045, en GL är en 2050 och en 240 turbo är en Husqvarna 254. 😂
Edit: F*n! Va svårt det ska va att quota då! 🤣[/quote]
[/quote]
Ok. Jag tycker ändå att det är lättare att skruva insex & torx.
Det var just förgasaren som bökade, å andra sidan var förgasaren på 346 också krånglig innan jag lärde mig.
DL och GL är ju utrustningsalternativ och inte motortyp så det stämmer inte riktigt, innertaket på del är väldigt bra då det är en kåpa som inte börjar hänga ned. Sedan ska vi väl ha med kombi respektive sedan när vi jämför?
Här på Gotland är gamla bilar vanligare än på övriga ställen, troligen pga inget salt på vägarna.