Motorsåg och handhållet

Service...

9 inlägg 4600 visningar Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Husqvarna
Användarvisningsbild

Service...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42862Hur vill just du ha det upplagt?

Hos återförsäljare?
Ute i skogen?
Hemma hos dig?

Förr fanns det service bussar som åkte runt på hyggena o höll i orning sågarna. Större bolag hade sina egna service killar o ofta skapliga lager.

Många proffs sköter sina såg mycket bra, men de som inte gör det, gör de inte det av ren okunskap eller???
De flesta ÅTF ger lite råd när de finns möjlighet men hur många frågar?

Om det nu var helt optimalt hur skulle din service se ut?

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Service...

swe#kipp  
#42875Om jag jobbade heltid med att såga så skulle jag vilja ha möjlighet att lämna in sågen på service och kanske få låna en såg under tiden det blev gjort, skulle kunna vara ett bra tillfälle för ÅF att få ut sågar på fältet för provkörning också !
Det skulle vara värt lite extra pengar om man visste att man hade såg att tillgå under service tiden, vissa gånger kan det ju ta lite längre tid om det måste beställas delar som inte är lagervara !!

Användarvisningsbild

masterchief  
#42876Jag önskade mer kompetent servicepersonal.
Jag har mer en 1 gång varit för att man lämnat in en såg som efter ett tags körning börjat gå dåligt.
Då har de åtgjärdeat sågen med lite diverse typ ny förgasare ibland kolvringar till fullständiga kolvar.
Sedan får man ut sågen och den går skitbra i 15 minuter sedan jäklas den igen.
Har ett par 3 sågar som är så hemma i ladan.
Iofs så funkar de skitbra att justera rotben mm ~x(

Användarvisningsbild

#42879Bra!

Precis vad jag var ute efter! Synpunkter på hur ni skulle vilja att det funka.

Ofta är det lite si o så med kommunication.
Man vill inte fråga för mycket för att verka det ena eller det andra o lika så med kund.

TS

gremo  
#42907jag tror att huggarna på vårt område har service 3tim varje fredag hos återförsäljaren..Eller är det varannan vecka.

Huggis  
#42914Vanligtvis har man alltid en reservsåg + dom flesta förslitningsdelarna, startapparater, kontakter etc som lätt går sönder på 372 tex, nållager mm. Lätta fel åtgärdas omgående hos dom vi servar.

Arne I Vittsjö har servicebil och servar sina huggare med gasol, bensin etc. Det funkar oxå mkt bra om man arbetar på ett stort område.

Användarvisningsbild

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42923Jag (o mina anställda) servar och lagar sågarna själv så jag vill ju att min ÅF har de delar jag kan tänkas behöva i lager 8)

Har hänt några gånger att jag ringt från skogen när jag fått fel på sågen och har då fått bra hjälp, en gång gick gasvajern av på en ganska ny såg och jag åkte in med den på eftermiddagen och hämtade den nästa morgon, det är bra service!

Användarvisningsbild

Huggis skrev:Vanligtvis har man alltid en reservsåg + dom flesta förslitningsdelarna, startapparater, kontakter etc som lätt går sönder på 372 tex, nållager mm. Lätta fel åtgärdas omgående hos dom vi servar.

Arne I Vittsjö har servicebil och servar sina huggare med gasol, bensin etc. Det funkar oxå mkt bra om man arbetar på ett stort område.

Sist jag pratade med Arne hade han som jag bara gammelsåg i huvet.
Riktigt trevlig pratstund! Tror det är generations skifte på g där om det inte är faktum.
Roligt o höra att de har den service kvar! Det är inte många som kör ut längre.
Har några såg här sålda därifrån.

Roligt o höra vad ni tycker.
Gremo förde fram nåt jag inte hört tidigare, avsatt service tid! Det låter intressant.

De ÅTF jag känner till o träffar då o då här nere har bra service o det verkar fungera rätt bra, så vitt jag förstår.
Att de har delar hemma blir svårare allt eftersom o vi blir nog tvungna att fundera lite på vad man kan göra.
De som tidigare lagt mycket på hyllorna vet vad det menas o gör sällan om det. Modeller ändras o ersätts ibland rätt oförutsett o då står man där med en låda grejer o pengar bundet i åratal...

Jag har inte mycket hemma o löser det på andra sätt så gott det går.

Det måste finnas mer vi som är i service svängen kan bli bättre på..

TS

Huggis  
#42973Gubben är väl i 80-årsåldern nu, och vad jag hört enligt rykten så lär det företag han servar inte gå något vidare. Så länge som han lever och arbetar gratis så går det väl an gissar jag. Men när han inte orkar längre så lär det vara slut.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).