Motorsåg och handhållet

Husqvarna 560 xpg

79 inlägg 7999 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Peiv  
#683140 Har nyligen köpt en 550 XPG MKII med autotuning. Lättstartad. Ingen dekompressionsventil. Bra drag och acceleration. Mycket nöjd efter två veckors slutavverkning i grov gran / tall skog, 50-40 cm rotmått.
Hälsn. Peiv

Husqvarna 550 XP Mark II motorsåg
Användarvisningsbild

ananders  
#705228 Någon mer som har detta problem med att kopplingen på Husqvarna 560 äter sig igenom kåpan? På jobbet har vi haft ett flertal som har haft denna egenheten men vi har inte fått någon klarhet i varför det händer.

Användarvisningsbild

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#705267 Det ska finnas ett stöd, som fungerar som spånskydd med i bakkant. Saknas det kan det gå lite nära med tunna svärd. 11 på bilden. Vilket svärd har de?

Ta en bild på insidan av kåpan och motorkropp.

Användarvisningsbild

ananders  
Mange skrev:Det ska finnas ett stöd, som fungerar som spånskydd med i bakkant. Saknas det kan det gå lite nära med tunna svärd. 11 på bilden. Vilket svärd har de?

Ta en bild på insidan av kåpan och motorkropp.

Den delen sitter kvar och jag kan inte se att det är slitet där heller eller på sågen. Just nu använder vi svärd med 1,5 mm spårbredd men på de första 560 användes pixel. Det slutade vi med rätt fort då kedjorna inte höll.

Det kan ligga något i det du skriver då slitaget, vad jag kan minnas, alltid börjat där bak.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).