Motorsåg och handhållet

Husqvarna 560 xpg

136 inlägg 22159 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560 xpg

Tor R  
#785294
Timberkalle skrev:Gått litt i surr med luftfilterne mine. Har to gule og to svarte, som passer 560/550m2. Hvilket er for vinter?

Orange er 25 my maske
Gul er 40 my maske
Svart er 80 my maske.

Så orange eller gul sommer, og gul eller svart på vinteren.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

anersimyra  
#785296 Gran har potentialen att damma väsentligt mycket mer än andra trädslag. 💨Granen har ett mycket tätt grenverk och småkvist med barr täcker dessutom det mesta av grenen. Granen är dessutom vintergrön och samlar därför damm under hela året..🙂

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Timberkalle  
#785333 Damm samme som støv? Vet ikke om det er verre i norge, men jeg opplever at det kan bli ganske fort tett på gran ja. Furua går der litt bedre med, og på bjørk tror jeg man kan hugge på ukesvis før det går tett.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

anersimyra  
#785351
Timberkalle skrev:Damm samme som støv? Vet ikke om det er verre i norge, men jeg opplever at det kan bli ganske fort tett på gran ja. Furua går der litt bedre med, og på bjørk tror jeg man kan hugge på ukesvis før det går tett.

Damm är helt riktigt detsamma som støv..🙂👍

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Aeae  
#789765 Vilken kedja kör ni med på era 560?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Timberkalle  
#789771 Kjører med 15 toms 1.5 mm oregon 21bpx nå. Lettfilt og effektivt kjede til grov skog. Syns også h25 var bra. Har også prøvd oregon 21 lpx, men det falt ikke i smak hos meg. Funker nok minst like bra med hq xcut s35g/sp33g og oregon txl, men jeg synes de «gamle» kjedene er lettere og file😊

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Aeae  
#789777 Jag kör sp33 men husqvarna rekommenderar h25 funderar om det finns någon anledning till det?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Timberkalle  
#789779 Er vel s35g som erstatter h25 nå da, men h25 finns i handel ennå. Tror kanskje 1.5 mm drivlenke er litt mer solid i forhold til kjedebrudd, men jeg har aldri hatt brudd på 1.3 mm heller. Jeg har uansett kjede kommet fram til at filingen er viktigst, og da syns jeg h25/bpx er gode og file. Ikke helt sikker, men tror h25 og 21 bpx er så og si samme kjeda.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560 xpg

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#793372 Har ei sikkert 10 år gammal jonsered 2260 liggande, som er samme saga som 560. Kunne tenkt meg og kjørt Husqvarna C85 kjede på ho, alltså 3/8 kjede. Utanom sverd og kjede sjølvsagt er det nokon som veit om det er så enkelt som og berre skifta drev eller må eg skifta noko anna og? Tenker eventuelt clutc og noko sånt.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Timberkalle  
#793375 Etter hva jeg kan skjønne er det bare å skifte drev.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560 xpg

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560 xpg

Tor R  
#793379
Den ser ut til å være til Stihl.
Litt lengere nede på samme side kommer det en SM7 til, den er merket Husqvarna.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560 xpg

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#793380 Ja eg og såg det med stihl, 34425x du tenkte på? Ser ut som det er utgått.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560 xpg

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#793382 Eller 513470x står det 7small 7, men det står at det passar berre til nokre Husqvarna modeller eg ikkje kjenner til, iverfall ikkje 560.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Timberkalle  
#793383 Tror både Anton T og ØD har. Mener dette f.eks skal passe:

https://www.okonomi-deler.no/tilbehor/s ... r/rims-3-8

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).