tor 12 nov 2020, 17:07#679165Hej alla motorsågs intresserade nu är det med sorg i hjärtat jag läste på Makitas hemsida att all tillverkning av bensindrivna motorsågar och röjsågar , trimmers häcksaxar mm där både Makita och Dolmar ingår slutar tillverkas 31 mars 2022 mycket tråkigt mvh Pidda
Motorsåg och handhållet
MAKITA OCH DOLMAR
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tor 12 nov 2020, 17:09#679167ja de ska väl bara ha batteridrift om jag fattade rätt förut....
tor 12 nov 2020, 17:22#679176tur ingen kör med radarspray då...eller flugsmälla....
tor 12 nov 2020, 17:45#679186Då är bara stihl och hva hvar. Jag hoppas echo kommer med fler säljare. Annars får jag väl starta en nytt sågmärke så det blir konkurrens nog att utveckla nya modeller.
Midnattsmekaniker.
tor 12 nov 2020, 17:54#679189Bra, det kommer driva på tempot på det sista som behövs för batterierna.
Var skeptisk tills jag körde lite, men så sjukt skönt med full kraft direkt. Ljudet däremot...... sådant jäkla rasslande osv som man aldrig hör med motor.
Men det är ju slutet på en epok med ett märke som dolmar som lägger om såpass
Var skeptisk tills jag körde lite, men så sjukt skönt med full kraft direkt. Ljudet däremot...... sådant jäkla rasslande osv som man aldrig hör med motor.
Men det är ju slutet på en epok med ett märke som dolmar som lägger om såpass
Ingen aning om vad vi gör i skogen, men försöker
tor 12 nov 2020, 17:59#679190Den här grothögen plus drygt lika mycket till som redan är flisat har jag förbrukat ca 15 liter Aspen på, gissa vilket ” bränsle ” som i övrigt gick åt..🚀😀
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
tor 12 nov 2020, 18:00#679191ja tråkigt på märket dolmar..
det där med batteri skiter jag fullständigt i... detta är inget framsteg varken för det ena eller andra...
kan lika gärna slå bakut för vissa tillverkare...
lätt att missbedöma en marknad, har hänt förr och kommer hända igen...
ljudet av dessa batterimaskiner, som nämns är nog för att jag aldrig skulle hålla i grejerna...
elvips har jag i köket,, och någon borrmaskin på högvarv behöver jag inte..
full fart på grejerna direkt....varför då?
nä finlir och känsla...
inte full fart och fhhrriii fhhrrrii fhhriii...
BLÄ...!!!!!
det där med batteri skiter jag fullständigt i... detta är inget framsteg varken för det ena eller andra...
ljudet av dessa batterimaskiner, som nämns är nog för att jag aldrig skulle hålla i grejerna...
nä finlir och känsla...
BLÄ...!!!!!
tor 12 nov 2020, 18:11#679198Nej, batteri är ett bra komplement till elverktyg med sladd.
Men en motorsåg ska tankas med bensin 👍
Men en motorsåg ska tankas med bensin 👍
tor 12 nov 2020, 18:15#679200[quote="vinterrojarn"]ja tråkigt på märket dolmar..
nä finlir och känsla...
BLÄ...!!!!

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar