Stihl MS 201,241,261,362, RS460,480,490, Jonsered 2253WH
Skogsola skrev:Så är det. Batterimaskiner / bilar har sin plats men alternativa bränslen är en långsiktigare lösning.
Arvid0 skrev:Jämtkraft är säkert med på samma tåg som övriga företag, att Sverige ska vara klimatneutralt 2045. Börjar man inte göra det man kan nu så kommer man vara rejält efter och garanterat svartlistad inom 15 år. Som företagsledare är det ganska enkelt beslut att ta om man har framtidstro. Och ja det är vi skattebetalare och konsumenter som får betala men jag tror det är ganska lika för alla.
r93 skrev:Arvid0 skrev:Jämtkraft är säkert med på samma tåg som övriga företag, att Sverige ska vara klimatneutralt 2045. Börjar man inte göra det man kan nu så kommer man vara rejält efter och garanterat svartlistad inom 15 år. Som företagsledare är det ganska enkelt beslut att ta om man har framtidstro. Och ja det är vi skattebetalare och konsumenter som får betala men jag tror det är ganska lika för alla.
Bra att du skriver detta, för det handlar om politik!
Inte att batteri är en effektivare energibärare, eller att en elsåg presterar bättre, utan allt kommer ifrån politiska beslut!
Och jag förnekar inte att vi sabbar planeten, men kom inte och säg att en eldriven röjsåg presterar bättre än en bensindriven.
Titta på bilarna, först etanol, det skulle alla ha, sen var det diesel, och nu är det bensin?
Snurrigt värre!
Skogsola skrev:Så är det och om Jämtkraft röjer med el så handlar det inte om effektivitet. Inte om arbetsmiljö. Inte om miljö i stort. Enbart en symbolhandling för att få positiva tidningsrubriker och det lyckades ju.
Skogsola skrev:Det är ett hiskeligt spingande och bärande och laddande på de där batterierna om det det ska gå hela dagar har jag förstått av vad jag läst i forumet.
Niking skrev:Skogsola skrev:Det är ett hiskeligt spingande och bärande och laddande på de där batterierna om det det ska gå hela dagar har jag förstått av vad jag läst i forumet.
Inte värre springande än springandet med bensindunken/kombidunken...
/Niklas