Har en som vill ha en skuren jonse rs40. Min undran är, finns det över huvud taget kolv att få tag på? Om cylindern går att rädda. Tänker att någon samtida hva delade kolv med den..
anersimyra skrev:https://www.reservdelaronline.se/cylinder-kolv/577458-jonsered-kolvsats-rs51-rs52-rs40-5021280-02.html 🙂
PRN skrev:Kolla på ebay sök så finner du säkert kloner av cylinder å kolv finns till allt möjligt annars så varför inte till en Jonsered .
Såg några videos om att om du har tur så går det mesta av det smetade/smälta av med endel armbågsfett å #!!@$;!!?!!
Williamm skrev:Har någon koll på en 343 var en föregångare till 345 eller om det var en parallellgående "Bondvariant"?
Druttenputten skrev:Williamm skrev:Har någon koll på en 343 var en föregångare till 345 eller om det var en parallellgående "Bondvariant"?
Det undrar jag också. Ska strax renovera en 345FXT och montera en 343R cylinder och kolv.
Druttenputten skrev:343 har lite mer cc
Williamm skrev:Tack!
Var inte 450 föregångare till 460?
Det känns som om den 450:in jag har fått nu funkar för gräs i vinkeln även om det sitter klinga på den nu.
Och jag har behov av en maskin för gräs så det är bra.
Jag lånade en gång en 450 som hade kort rör och smalt styre och den hade helt fel vinkel för gräs, den kändes som en renodlad skogsröjare.
Jag har ju helt missat hur den serien såldes och det är svårt att hitta kataloger och sånt för stihl. Så jag har mest gissat av hur nuvarande modeller säljs.