tallen100 skrev:Det är skillnad på motorsågen och röjsågen 🤣
🤣 🤣 🤣
Erre skrev:Alla E85 bilar har motorvärmare monterad som standardutrustning.
Inte säkert att dom startar annars.
Så som totte säger ska nog sågen stå varmt.
vinterrojarn skrev:Ja det stämmer.
Men då försvinner halva charmen med att testa och undersöka..
Den gick ju inte dåligt bara att jag var tvungen att hålla lite varv eller dutta på gasen för att den inte skulle dö.. Det kan man ju leva med..
Ungefär som jag får leva med att köra på rapsolja till kedjesmörjningen..
För det är svårt att få tag på vanlig sågkedjeolja.. Annars här uppe..
Om man inte vill betala dyrt..
HannuRöj skrev:Brenslen har varit i varierande temperaturer lite längre, eller.
Såg du is i dunken? Kondensvatten alltså. Ta en tratt med nät för säkerhets skull.
😀 Bra faktiskt om vatten fryser så är kondensproblemet löst.
En varmluftrör till luftfiltern var i varje bil i förgasartiderna.
Tror rejält med värme våger men ge för en etanolröjare👍. Den var ju väldig sval redan i höstväder.
Rotvältaren skrev:Vissa sågar har vinterspjäll i mellanväggen som ska förhindra att luftfiltret ska isa igen. Men dilemmat med kallstart kvarstår ju...
vinterrojarn skrev:...Sedan undrar jag om inte @Bax varit ute och skruvat i något tungt i dessa björkar.. Jösses va de väger.. 🤣 🤣 Det är skillnad emot hemma..