Motorsåg och handhållet

Starta Hva 550

64 inlägg 7017 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Starta Hva 550

Avslutat-02  
#662957 Visst går det att mäta och ha sig som på den tiden när mekaniker var mekaniker, och reservdelsbytare var just reservdelsbytare...

Jag ser då på detta som jag ser på Obd II till bilar... Förenklat för att underlätta för att spara tid... Sedan kan ju även alla elektriska system spela användaren eller teknikern ett eller flera spratt...
Man får inte glömma grunderna, bara för att framtiden är här....

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Starta Hva 550

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#662963 Jag skuvade bilar när elektroniskt styrda förgasare var poppis.
Det funkade inte där heller.

Bränslesystem behöver veta resultat, inte bara mål.

Användarvisningsbild

Re: Starta Hva 550

halvproffs  
#670129
halvproffs skrev:Jag har då aldrig ägt en sådan lättstartad såg som 550. Har dock inte räknat rycken innan den startar kall, gissar på 2-3.


Idag var det första dagen på huggning av lite vindfällen.( Mjukstart). Tog 545an och tog ner en rejäl tall med törskateangrepp. Vid avkap nöp sågen fast. Trodde absolut inte att den skulle ta den vägen. Som tur är hade jag fler sågar med för motion ska sågar ha.
Tog 550in och drog o drog i snöret inte en tändning.
Tog då en liiiten Stihl och sågade loss med.
När jag kom hem så provade jag 550in igen tände på 1a rycket och gick sen hur fint som helst.
Nu är det bara ca 5 sågar till som ska motioneras lite men först ska röjsågen få jobba ett par dagar 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Starta Hva 550

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#670137
halvproffs skrev:
halvproffs skrev:Jag har då aldrig ägt en sådan lättstartad såg som 550. Har dock inte räknat rycken innan den startar kall, gissar på 2-3.


Idag var det första dagen på huggning av lite vindfällen.( Mjukstart). Tog 545an och tog ner en rejäl tall med törskateangrepp. Vid avkap nöp sågen fast. Trodde absolut inte att den skulle ta den vägen. Som tur är hade jag fler sågar med för motion ska sågar ha.
Tog 550in och drog o drog i snöret inte en tändning.
Tog då en liiiten Stihl och sågade loss med.
När jag kom hem så provade jag 550in igen tände på 1a rycket och gick sen hur fint som helst.
Nu är det bara ca 5 sågar till som ska motioneras lite men först ska röjsågen få jobba ett par dagar 👍

Var sågen arbetsskygg 🤣

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).