Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du mÄste vara medlem för att logga in. Det Àr gratis att bli medlem och registreringen gÄr fort, VÀlkommen!
Skapa konto
guhra skrev:Jag brukar köra lite fetare blandning nÄn eller ett par tankar innan jag stÀller in högfartsnÄlen optimalt. Kanske 500 rpm under rekomenderat. Jag har en varvrÀknare till det, utan fÄr man gÄ pÄ kÀnsla, bara sÄ den 4taktar ordentligt.
totte skrev:TomgÄngen lÄter fint. Svarar bra pÄ snabbt gaspÄdrag. Högfarten gÄr inte att bedöma utan att höra den nÄgra sekunder pÄ ordentligt varv. Men se till att den fyrtaktar ordentligt, gÀrna lite mer Àn vanligt nu i början tills den Àr inkörd.
Joakim S skrev:totte skrev:TomgÄngen lÄter fint. Svarar bra pÄ snabbt gaspÄdrag. Högfarten gÄr inte att bedöma utan att höra den nÄgra sekunder pÄ ordentligt varv. Men se till att den fyrtaktar ordentligt, gÀrna lite mer Àn vanligt nu i början tills den Àr inkörd.
Tack för feedback:). Nej, precis, vÄgade inte varva sÄ hÄrt som sagt, och det kan hÀnda att jag fÄr skruva in H-skruven lite för att fÄ den lite fetare vid höga varv.
Björn T skrev:Joakim S skrev:totte skrev:TomgÄngen lÄter fint. Svarar bra pÄ snabbt gaspÄdrag. Högfarten gÄr inte att bedöma utan att höra den nÄgra sekunder pÄ ordentligt varv. Men se till att den fyrtaktar ordentligt, gÀrna lite mer Àn vanligt nu i början tills den Àr inkörd.
Tack för feedback:). Nej, precis, vÄgade inte varva sÄ hÄrt som sagt, och det kan hÀnda att jag fÄr skruva in H-skruven lite för att fÄ den lite fetare vid höga varv.
Obs skruvar du in blir det mlndre brÀnsle. Ut mer brÀnsle.
Björn T skrev:Joakim S skrev:totte skrev:TomgÄngen lÄter fint. Svarar bra pÄ snabbt gaspÄdrag. Högfarten gÄr inte att bedöma utan att höra den nÄgra sekunder pÄ ordentligt varv. Men se till att den fyrtaktar ordentligt, gÀrna lite mer Àn vanligt nu i början tills den Àr inkörd.
Obs skruvar du in blir det mlndre brÀnsle. Ut mer brÀnsle.