Joakim S skrev:Och är Stihl:Arna i samma kubikklass helt okänsliga för att köra kubik efter kubik med ved? Eller händer det att de får ge sig också?
Är lösningen att ha 2 sågar? Att ha en 162:a t.ex. och varva lite med, så förstasågen får vila sig lite vid hårda veddagar?
Joakim S skrev:Men efter vad jag förstår så är ju även 372:an utrustad med X-torq, och den anses ju, efter vad jag läst och sett på nätet (även här på forumet), att vara en helt fantastisk såg? Men den kanske har samma problematik den? Vet inte hur återkommande den är för er proffs, i verkstaden?
Sti L skrev:Fetere blanding må vel bli feil? Da stryper datahelvetet ned bensinmengden for den "leser" avgassene som forhøyede verdier og kompenserer. Lite bensin blir varmt! Eller?
Min nyeste sag er 09 mod. så jeg er ikke proff på dette men kan litt om motorstyring på kjøretøy. Kjøper ikke ny sag før driftsikkerheten har återkommet, min nyeste er 09 mod.
Mange skrev:Joakim S skrev:Men efter vad jag förstår så är ju även 372:an utrustad med X-torq, och den anses ju, efter vad jag läst och sett på nätet (även här på forumet), att vara en helt fantastisk såg? Men den kanske har samma problematik den? Vet inte hur återkommande den är för er proffs, i verkstaden?
372xpg såldes med stor framgång och älskades av många. Lite mindre brum än i 272 men var mer driftsäker. Produktionen stoppades för att kunna sälja 575 som var tyngre, klumpigare och svagare och krånglade. Hade de inte stoppat så hade 575 blitt svårsåldare. Lite tur i det för när det sen inte funkade kom den tillbaks och huggarna hade nåt bra som funka igen.
Lite tristare sen när de stoppade xtorq i den och gjorde den sämre vilket resulterade i att de inte kunde ha den heller.
372 utan xTorsk står man med i de sämsta väder o kapar tills man inte orkar mer.
De gick riktigt bra och var segare, tåliga, starka och lättare än 575/576.