lör 08 aug 2020, 07:40#660259
Varifrån kommer beläggningarna i slangarna?
Är det från bensinen, eller oljan man blandar i bensinen eller endast från slangar och packningar?
Akrylat, består denna vätska av olika lösningsmedel, eller?
Kan det vara spriten man blandar in i bensinen som löser slangar och står för beläggningarna?
Eller kan det vara så enkelt att dagens förgasare är mer känsliga än gårdagens?
De som saluför Aspen är 100 % motståndare till vanlig handelsbensin, kanske lite av egenintresse eller?
Vad som händer när man varierar mellan vätskorna är en sak men varför blir det problem för en del men inte för alla.
Vore intressant att VETA exakt vad akrylater består av.
Lite off
PÅ 70 talet köpte jag ett fat Castol DS motorolja (SAE 10 -30)
En utmärkt olja, den rengjorde verkligen motorn. Första gången man nyttjade denna olja var man tvingad till ett förnyat olje och filterbyte efter ca 100 mil beroende på oljans rengörningsförmåga (löste tydligen upp sot och avlagringar).
Är akrylaten något liknande?
Kan du Totte eller någon annan ge en förklaring?