tis 21 jul 2020, 20:25#657467
vinterrojarn skrev:Jo då jag har hanterat många i verkstaden och även skruvat och sålt Jonsereds varianter i många år.
Men näpp det är samma spår och symptom som du visar upp.
Inget bevis alls.
Det får du försöka lura i någon annan..
Jag går inte på dina fabriserade bevis..
De visar nämligen ingenting..förutom en trasig cylinder.
Nu är du grundlurad cylindern är inget fel på förutom att det har varit dåligt bränsle Aspen som har orsakat detonationer i kolvtopp och det uppstår vid oförbräntbränsle bid hög kompression och lågt oktantal.
Skall berätta en liten anekdot för dig bara för dig .
Har en kompis som var sponad av Aspen på deras racing soppa (alkylat) och ha testade på sin knarr och den ville inte gå klokt på soppan så han komm med hängande läpp och gråt i halsen och frågade mig om jag kunde undvara några lite elf med darrande röst så vad gör man för en vän han fick 10 liter av min elf soppa .
Efter några varv på banan så hjälpte jag han att justera bestyckningen på förgasarna och efter ett varv så kom han in med ett stort leende på läpparna han var nöjd med hur knarren gick nu.
Sen gick han tillbaka och testade Aspen racing och knarren gick som ett spann skit samma bestyckning som elf soppan.
Sagt och gjort så tackade han för sig vid Aspen försammarbetet ,men fan han hade 250 liter av aspens supersoppa så han slog det i sierran och bil fan gick sämre än 95 oktan macksoppa, så han sålde det till en huggande konkurent sen kan man räkna ut hur bra det gick för konkurrenten
Proffs Huggare