Mange skrev:Har du kört tillräckligt att få uppfattning om 91vxl?
Jodå, den är klart trevligare än den HVA 0.325 som sågen levereras med..👍🙂
Mange skrev:Har du kört tillräckligt att få uppfattning om 91vxl?
Niking skrev:Vad kör du med för svärd, Anersimyra?
/Niklas
anersimyra skrev:Niking skrev:Vad kör du med för svärd, Anersimyra?
/Niklas
Jag köpte ett SugiHara från Sven på reservdelsspecialisten. Svärdet har 1,3 mm spårbredd och till det så köpte jag en Oregon 91 VXL kedja som känns betydligt proffsigare än Husqvarnas ” trädgårdsdito.” 👍🙂
Niking skrev:anersimyra skrev:Niking skrev:Vad kör du med för svärd, Anersimyra?
/Niklas
Jag köpte ett SugiHara från Sven på reservdelsspecialisten. Svärdet har 1,3 mm spårbredd och till det så köpte jag en Oregon 91 VXL kedja som känns betydligt proffsigare än Husqvarnas ” trädgårdsdito.” 👍🙂
Är det detta svärd som avses? https://www.hakma.se/skog/motorsagar/sv ... 30-cm.html
Edit: passar kedjesmörjningen rakt av, eller krävdes det någon modifiering?
/Niklas
Niking skrev:Anersimyra! Vore det bättre med ett 12" svärd på 540:in, tror du? Borde väl minska frestelsen att använda 540:in till "övergrovt"?
Brukade inte den gamla 339:an levereras med 12"?
/Niklas
Niking skrev:Men du ångrar inte bytet till 91 VXL?
/Niklas
Mange skrev:Då är den nog klenare än de som nämnts ska vara likvärdig med i bensinsågar.
Till o med 193 drar 91VXL, 14" i hårda träslag. Är lite gränsfall men det går.
Kedjespänningsproblemet Är garanterat skärutrustning som påverkat. Det har nog med drivlänkstjocklek att göra. Samma problem med alla 1,1 som jag sett hittills oavsett sågmodell och delning.