fre 01 maj 2020, 22:29#641665
Motorsågen har slutat smörja kedjan, undrar om det sitter någon sil eller filter som kan rengöras eller om pumpen är sönder?
fre 01 maj 2020, 22:53#641674
Sitter väl en klump i mässing i tanken, för att den alltid ska suga olja även om sågen är på vänstersidan osv. Precis som bränslefilter i tanken. Annars är det pumpen. Vill minnas att det bara är att skruva av kopplingen så har du pumpen där.
Brukshyllan: 535 FBx | 550 XPG | 562 XPG |
MF 675 + Källefall skogsvagn
Samlarhyllan: Stihl 012 AV
Re: Kedjeolja Husqvarna 550 XP Generation 1 #641675
lör 02 maj 2020, 07:10#641696
Sista 550 jag fick in på jobbet med det problemet så hade sugsilen lossnat så slangen flöt uppe på ytan och sög luft. Helt klart lite udda fel jag inte varit ute för tidigare.
Många sågar börjar det bli...
Re: Kedjeolja Husqvarna 550 XP Generation 1 #641698
johan eriksson skrev:Sista 550 jag fick in på jobbet med det problemet så hade sugsilen lossnat så slangen flöt uppe på ytan och sög luft. Helt klart lite udda fel jag inte varit ute för tidigare.
Det ser man ibland på sågar oavsett modell och märke.
lör 02 maj 2020, 19:11#641876
Det var plastdrevet som var kasst. Tog ett från en gammal 550 som skurit. Passade även på att ta kopplingen från den skurna sågen. Därefter funkade det. Tack För alla tips!
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Att skapa ett konto på Skogsforum innebär bara fördelar för dig. Det enda som behövs är en epostadress och registreringen går fort. Väl inloggad på skogsforum får du utökade rättigheter och kan starta egna trådar, prenumerera på innehåll och se bilder, bilagor och broschyrer. Givetvis är allt kostnadsfritt!
Du har hittat till Sveriges största skogssajt - skogsforum.se. Vi diskuterar allt om skog, skogsbruk och skogsmaskiner och är en sk användargenererad sajt. Det betyder att det är du själv och likasinnade som till stora delar bidrar med innehållet genom att ställa frågor, svara, diskutera i forumet. Vi startade 2005 och drivs idag från Säffle i Värmland, Sverige. Vi sätter stor vikt vid att så många som möjligt ska trivas på sajten och att det som skrivs håller hög kvalitet. Alla får vara med och Svenska, Norska och Engelska är de främsta språken som används.