Motorsåg och handhållet

Husky 540i, värd att vänta på?

23 inlägg 5760 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husky 540i, värd att vänta på?

anersimyra  
#748933 Handhavandet torde vara viktigare än bredden på drivlänken för att förhindra kedjehopp, å andra sidan är förstås en mindre klenare kedja mer hoppbenägen än en kraftigare utrustning..🙂👍

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husky 540i, värd att vänta på?

Vante  
#748948 Det fanns var det 19 eller 20 elsågar som Swedol sålde med 80 volts batteri var kraftiga elsåg har för mig de var utväklade av föredeta Hva tekniker men hete något annat de sålde bort fort vore roligt om någon berätta om de sågarna.

Användarvisningsbild

Re: Husky 540i, värd att vänta på?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#748955 Är det Cramer du tänker på?

Användarvisningsbild

Re: Husky 540i, värd att vänta på?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#748985 Detta är Cramer: Torbjörn Johnsen - Cramer – ny motorsågstillverkare i Jönköping

Finns fortfarande om jag fattat det rätt.

Användarvisningsbild

Re: Husky 540i, värd att vänta på?

Vante  
#748987 Jo de var det märktes cramer högt volt tal på batteriet och hög effekt på elsågen.

Användarvisningsbild

Re: Husky 540i, värd att vänta på?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#749086 Högre volttal ger inte nödvändigtvis en starkare såg (högre effekt), utan effekten är produkten av volttalet multiplicerat med strömstyrkan (antalet ampere).
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Husky 540i, värd att vänta på?

hva555  
#749088 Och förluster =ampere ^2 x motståndet (W) så lättare att bygga stark såg med hög batterispänning.

Användarvisningsbild

Re: Husky 540i, värd att vänta på?

Vante  
#749099 Tyngd och balanspunkten baktung men effekten finns Jo det är lätt bygga starka såg med högre voltal har firma som höll på med Chalmers och batteri utväkling.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).