Motorsåg och handhållet

Gasvajer till Husqvarna 3120

4 inlägg 1532 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Gasvajer till Husqvarna 3120

ivho  
#626642 Hej,

Gasvarjen på min Husqvarna har slutat funka. Jag kan inte så mycket om motorer men jag är ganska säker på att jag hittat problemet. Det sitter en liten "muff" på änden av vajerhöljet där den ska fästa mot förgasaren, den var väldigt spröd och lossnade/gick sönder ännu mer när jag skruvade isär och tittade. Håller jag vajerhöljet på plats manuellt så ser den ut att funka. Jag antar att det botten på muffen som gick sönder och nu finns det inget som hindrar höljet från att glida ner mot gasen. Så min fråga är, hur är det tänkt att funka och är det en jättedålig ide att bara limma muffen mot vajerhöljet?

/Ivar



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Gasvajer till Husqvarna 3120

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626685 Det ser ut som hålet i luftfilterfästet är kass och det saknas nof en bit med. Det är bättre o byta..
Men prova o limma med nåt som ger lite marerial som epoxy eller nåt. Se till att det är äcligt rent o limma inte på vajern.

Användarvisningsbild

Re: Gasvajer till Husqvarna 3120

ivho  
#626690 Jag trodde först också att fästet var trasigt, men är det inte ett avsiktligt spår i det så att man ska kunna föra dit vajern efter att man skruvat fast den?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gasvajer till Husqvarna 3120

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626693 Nja, det behövs nog inte med kransen runtom i höljet blir nog hålet stort nog. Ser ut som det brutits av en bit till höger i din bild.
Då blir nog allt lite gängligt likt en stupfull längdskidåkare på skrisko.....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).