Motorsåg och handhållet

Stihl eller Huskvarna ??

19 inlägg 18553 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stihl eller Huskvarna ??

rotax  
#625741 Hej. Jag har både en "gammal" och en "ny" 201:a. Helt magiska sågar, enligt mig, till all sorts gallring. Fantastiskt lätta och smidiga. Dessutom bränslesnåla. (Lite konstigt dock, de verkar gå mycket bättre på egenblandad bensin jämfört med alkylat.)
I vilket fall, nu bryr mig inte ens om att ta med 261:an längre. Har man inte så bråttom kan man få i kull enstaka rätt stora träd även med liten såg.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl eller Huskvarna ??

Skogsöga  
#628600 Köpte min första 201:a 2007 efter att kört Hva i 20 år. Den fick gå även till vindfällen och jobbade hårt. Efter att fått byta bromsband går den nu som reservsåg, har tappat lite klipp och blåryker en del, men funkar prickfritt. Tvåan går nu på sin fjärde säsong, lika prickfritt!

Avatar Fallback

Re: Stihl eller Huskvarna ??

pontiacfarmer  
#631796 Vad skiljer en MS 201 C å en MS 201 C-M ??

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl eller Huskvarna ??

Williamm  
#631816 Hej

C står för comfort & M står för M-tronic. Så MS201 c har vanlig förgasare och MS201 c-m har elektronisk förgasare. Men jag är inte helt säker för nu så håller Stihl på att byta modellnamnssystem, 500i har insprutning medans 400c har förgasare och där så står C för carborator och I för Injection. men för 201an så gäller det gamla systemet.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).