Motorsåg och handhållet

Husqvarna 560 problem med kedja

36 inlägg 8131 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560 problem med kedja

Ferguson system  
#622444
vinterrojarn skrev:Pumpdrevet är i plast ja, och vore det det drevet som gått åt så skulle dock ändå kopplingen gå, lika så om pumpen har skurit...så det betvivlar jag starkt på.

Men varför inte knacka loss kopplingen? Då får du svaret direkt...


Klusj og oljepumpe henger jo sammen. Klutsjtrommelen driver oljepumpa. Jeg opplevde det samme problemet på Husqvarna 545. Oljepumpa var smeltet og som resultat gikk hverken klutsj eller sagkjede rundt.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 problem med kedja

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#622447 Det kan vara idé o ta en koll på svärd o kedja fast det är nytt o ska va rätt. Jag har sett flera gånger att det inte är så rätt som det ska vara fast det är nytt och påtalat rätt.
Snurrar kopplingstrumman lätt och svärd o kedja lätt var för sig?

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560 problem med kedja

Forestboy  
#622476 Om den går utan svärd då vet du felet! Vilken ked har du? 1,3 eller 1,5 ?

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560 problem med kedja

Hepo  
#622482 Hej jag har råkat ut för när trissan skar så fastna en lager kula i ringdrevet svårt att se när de sitter på.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 problem med kedja

Haarigphung  
#695305 Min son tankade ren bensin i min motorsågs dunk. Sågen (560xp) gick att få igång men inte att jobba med. Som tur var skar den inte. Jag misstänkte bränsleproblem då sågen var ny så jag tankade rätt ur aspendunken. Sågen gick problemfritt därefter. Men din såg går kanske utan att driva? Kom du på vad det var för fel?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 problem med kedja

Williamm  
#720512 @TrioBrake Kom du fram till vad det var för fel?

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).