Motorsåg och handhållet

Partners nya

13 inlägg 7020 visningar 1 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Husqvarna
Användarvisningsbild

Partners nya

Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2325Någon som testat Partners nya serie?

Har Partner idag och funderar på att byta till något nyare..

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2330vad har du partner av??

Användarvisningsbild
#2332Kanske var lite otydlig.. det gäller Partners nya motorsågar, 4600, 4900 och 5200.

Dom har fått ett modernare utseende, men vet någon om det är någon maskinell färändring?

TS
Användarvisningsbild
#2338jag vet inte, jag gillar inte designen på partners nya sågar, har känt och klämt på en 4900a på coop, gillade inte designen, gillade inte regaglen... det är min personliga åsikt

Användarvisningsbild
#2346Jag tycker knappar och reglage känns klenare än på de äldre..
Kör Partner 500 och 530 idag, men känner att dom börjar bli ganska slitna..

TS
Användarvisningsbild
#2347okej hur e dom slitna??, och ja jag tycker samma sak som dig, jag tycker knapparna känns klenare iallafall på den 4900an kände/klämde på

Användarvisningsbild
#2355Dom börjar helt enkelt bli slöa och inte lika "rappa" som dom har varit.
Man kan såklart plocka ner sågarna i molekyler och renovera upp men jag känner mig sugen på en ny såg.
500 är från -87 och 530 från -95 så det är ju inga nya sågar vi pratar om.

TS
Användarvisningsbild
#2357okej förstår dig! hehe jag själv e inte den som gillar å plocka saker i molekyler iallafall inte om dom e 10år eller äldre

Användarvisningsbild
#2360Så hade jag tänkt köra mycket mer i skogen framöver, så en ny såg hade varit bra..

TS
Användarvisningsbild
#2361du ska inte fundera över en stihl eller husqvarna då?

Användarvisningsbild
#2365Dom är så hiskeligt dyra och jag tror inte dom är så mycket bättre..

Partnern saknar ju vissa finesser och kanske inte är lika ergonomisk, men de jag haft har då alltid funkat!

TS
Användarvisningsbild
#2369vet inte om de stämmer men han i butiken sa till mig att vilken såg som helst i princip kan fälla ett träd och kvista osv, men, det riktiga provet är när man står på vedbacken och sågar kubbar hela dagarna ut och in..
och jag personligen sågar just nu inte mycket, men jag väljer endå att lägga 4900 på en hva 55, visserligen vibrerar den mer m.m än 350n, men då jag anser att jag faktiskt kan såga nån/några timmar sen ta paus, och jag kommer inte såga så extremt mycket, jag kommer såga hos min morbror mest till en början, men jag kommer även såga i våran stuga osv och jag personligen hatar saker som inte fungerar, för blir man stressad och irriterad är man ingen bra motorsågsförare.

och jag kolla en partner för runt 4700 var något sämre än hva 55, för nån hundring mer,

den såg min kompis har är en partner 351, och den fungerar för hans behov, allting är ju relativt, men jag tror på att ska man såga mycket så vill man inte stå och segdra sågen, då vill man ha en rapp och stark såg

så jag personligen tror att stihl/husqvarna är ett bättre val, sen är det ju endå upp till dig själv vad du vill köpa osv, men jag har sagt mitt om dagens partner

Re: Partners nya

bastiplutt  
#837076Har en Partner 5200. Går alldeles utmärkt. Dock fått både bränsleslangbrott och läckande primerblåsa. Åtgärdat.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Nordfarm
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).