Motorsåg och handhållet

STIHL MS 201 i ny lättare version med M-Tronic 3.0

20 inlägg 4988 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: STIHL MS 201 i ny lättare version med M-Tronic 3.0

Faun  
#589027 När kan man köpa den i butik?

Husqvarna 550 XP Mark II motorsåg
Användarvisningsbild

Ollebrus  
#591532 Köpte en Stihl MS 201 C-M idag, och den ska enligt säljaren ha ett nytt artikelnummer och vara uppdaterad med M-Tronic 3.0. Sågen hade precis kommit in till butiken och säljaren var noga med att kolla bruksanvisningen så att dom skickade med den som visar hur M-tronic 3.0 skall kalibreras. Sågen är märkt 2019-06 och vågen visar 4.0 kg. Blev glad då jag trodde att 201:an med M-Tronic 3.0 skulle dyka upp först nästa år

Användarvisningsbild

Faun  
#591555 Var köpte du den?

Användarvisningsbild

Madshus05  
#604374 Hur ser en nybörjare skillnad på den nya eller den äldre modellen?

Användarvisningsbild

skogjussi  
#604433 Hittade detta på stihl UK. Det verkar som att den har ny cylinder, kolv och avgasrör

Light, agile and designed for precision, the upgraded STIHL MS 201 C-M is fitted with the new version of the economic 2-MIX engine, making it ideal for harvesting thin wood, limbing and tending young stands.
The new 2-MIX engine consists of a new cylinder, piston and exhaust as well as an upgrade the M-Tronic system – M-Tronic 3.0!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).