Motorsåg och handhållet

Husqvarna x-cut

20 inlägg 4599 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna x-cut

anersimyra  
#587030
johan eriksson skrev:
anersimyra skrev:Se på tusan.. :-bd skogsverktyg har då fått hem Tsumura i 1.3 mm. https://www.skogsverktyg.se/S-gkedjor-s ... s-gar.html


Hur funkar dom light svärden? Inga problem med att inläggen lossnar?
Är lite sugen på något sådant till min 2159, fast ett 18” då, men är lite för mycket smålänning för att kunna lägga dom pengarna på en såg som max kommer att gå 100 tankar de närmaste 20-30åren :d

Jag har inte hört någon som klagat på att inläggen lossar, dessutom är de både relativt lätta och vridstyva och överlever med lätthet tjugo laminatskräpsvärd.. :-bd

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna x-cut

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#587033 Ser at da er ein norsk forhandlar som og har fått dei inn no.
Eg er ansatt så eg slipp og betala for arbeidsutstyr sjølv, men ser jo sjølvsagt på pris og kvalitet for da.
Sjølv om da berre er ett 13 toms sverd eg eventuelt skal ha så er vekt allikavel litt viktigt.
Får kanskje senda ein Mail til forhandler og høyra kor mykje lettvektsvarianten på 13 tommer veg.
Alltid kjekt og prøva noke nytt.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna x-cut

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#587039 I tilfelle noken er innteresert, ca 570 gr fekk eg opplyst for .325, 13 toms tsumura lettvekt, HVA vetla sverdfeste.
Tilsvarande Oregon sverd, spedcut veg ca 470, spørs kor mykje 100 gr har og sei.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna x-cut

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#587080 Samma vikt du har/hade på GB svärdet Johan.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna x-cut

anersimyra  
#587098
can skrev:I tilfelle noken er innteresert, ca 570 gr fekk eg opplyst for .325, 13 toms tsumura lettvekt, HVA vetla sverdfeste.
Tilsvarande Oregon sverd, spedcut veg ca 470, spørs kor mykje 100 gr har og sei.

Visst märks en liten skillnad, men den är i praktiken försumbar..🙂

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).