sön 10 sep 2006, 20:14#2212
Hej funderar på att köpa motorsåg. Det är inte klart än, men eventuellt får jag ca 3500 för att jag klippt gräs åt ett företag i sommar, om så blir ska jag spara ihop runt 5000 att köpa ny husqvarna motorsåg, varför husqvarna motorsåg kommer antagligen nån säga så jag säger det redan nu, det jag upplevt är att husqvarna motorsåg har en bra kvalite, dom har relativt bra priser, och vi använder dom i skolan och sen har dom flesta i sverige som jag sett en husqvarna motorsåg som är skogshuggare
åter till min fråga
vilken motorsåg i 4000-5500krs klassen av husqvarna rekommenderar ni?
om vi tar det just nu, så kommer motorsågen användas till en del fällning av mindre träd - mellan stora, kvistning, kapa knubbar,
dom träd som finns nu är ett rönnbärs träd, ett typ 60år gammalt äppelträd, och nästa sommar kommer jag troligtvis vara hos min morbror och såga ved i alltifrån mindre träd till väldigt tjocka träd timmer med motorsågen.
Jag vill kunna ha motorsågen i flera år, och kommer köra på husqvarnas 2takts bensin aspen, kedjeolja vill jag ha rekommendation av nån erfaren?, dom jag själv tittat på nätet på är
340e
345e
345e TAC
350
55
455 Rancher
det är dom motorsågar jag har "kollat in" litegrann, och ja i framtiden kommer det eventuellt bli mera fällning och kvistning än nu det blir isåfall efter jag har gått kursen i skolan som eventuellt blir i vinter.
Jag vill inte köpa begagnad motorsåg, om de blir nån annan än den ja har så blir det en sprillans ny då jag vill slippa köpa reservdelar på engång..