Motorsåg och handhållet

Helrenovera samtidigt som du hugger !!!!!

12 inlägg 3965 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Helrenovera samtidigt som du hugger !!!!!

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37772 http://www.rvs.se/products/page131.html

Vilken grej funkar både på motor,svärd & kedja..... :lol:



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
kava  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37774 Kanske hjälper på min gamla 340 sg som skar någon gång 19bortnött.

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37778
Bild

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37779 häftigt.. slipar kjedjan också

Användarvisningsbild
Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37802 Detta verkar ju vara fantastiskt!! Någon som provat??
Fast, man får nog va lite skeptisk till sånt här.... Eller?

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#37810 Får mig osökt att tänka på tinkturförsäljare "from the old west" i US. :lol:
1 del fotogen - 1 del billig whiskey och några droppar skallerormsblod och vips så har man ett medel som botar hårafall - "taskig" potens - dålig syn, osv,,,, :wink: :roll:

Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37823 hehe jag tror nog att det medlet med skallerorms blod verkar minst lika bra även i detta fallet 😈

   TS
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#37827 Det kanske blir ett jäkla "bett" i sågen med lite skallerormsblod i tanken?,,,, (Hu hu - den var dålig!!!).

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37830 Det funkar nog bättre att helt sonika ge mig pengarna så ska jag berätta hur bra sågen är o ge er en Mariestad export tomburk i stället.

Vid köp av två burkar blir det 20% rabbatt!

Tveka inte skicka PM idag på beställning av minst 3 burkar så får ni en till gratis!

Frakt ingår i brevporto.

Användarvisningsbild
totte  
#37833 Hmm, nja hejda sarkasmerna lite, det här är en teknink som är på framväxt och som faktiskt har sina användningsområden, har läst en del om det, minns tyvärr inte var. Men det här är ett seriöst forskningsområde, att skapa beläggningar på rörliga delar.

Men påståendena från den här firman verkar vara rejält överdrivna, vad man kan åstadkomma är en viss förbättring av friktionsvärden i lätt slitna lager, cylindrar, etc. Det är givetvis omöjligt att på detta sätt återställa något som redan är utslitet, det handlar mer om förebyggande behandling av det som börjat visa små förslitningstendenser. Och jag vet alltså inget om just det här medlet.

Skogshuggarn: Försök inte slingra dig med dåliga ursäkter för det usla skämtet. Vi andra är på hugget och beredda med giftiga kommentarer! :lol:

Mange: Om jag skall lyssna medan du skryter om sågen så vill jag ha tre fulla burkar Mariestad. Innan du börjar. 8)

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37844 Nästa sommar du kommer ner ska jag se till o ha det...

:lol:

Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37894
gossebear skrev:häftigt.. slipar kjedjan också


Står det verkligen om detta någonstans?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).