lör 25 maj 2019, 15:57#567902
Från mitt perspektiv: inget fel på Stihl.
Utan detta handlar helt och hållet om säljaransvar och garanti frågor.
Så här är det ju också:
Om jag köper en vara, så ligger det i mitt intresse att varan är bra eller hur?
Om nu varan inte är tillbelåtenhet så ska jag kunna gå till min handlare där jag köpte varan och diskutera varför jag inte är nöjd, detta med att kunden ej är nöjd ligger i säljarens intresse.
Sedan om det är fel på en vara, då måste jag ju som handlare kunna bevisa att det inte var fel på varan i från första början, om sågen i detta fall inte fungerar, men en annan såg gör det med samma bensin, då är det ställt utom allt rimligt tvivel att sågen har något fel från fabrik.
Om däremot sågen skär och ett oljeprov görs vilket, visar att det är för lite olja i blandningen, då är kunden att skylla sig själv. Men nu är det ju inget prov taget?
Och sedan har man ju reklamationsrätten som gäller i 3 år, och denna gäller oavsett.
Man kan alltid reklamera en vara, men det är inte säkert att det täcks av garantin.
Så vad verkar då vara problemet?
Tja, en såg som går en stund lägger av och inte går att få iväg förens morgonen efter?
Ja det vet vi ju nästan alla vid detta laget...
Tjuvluft, tändningen, data helvetet...
Är det så jävla mycket begärt av en handlare, att kontrollera sågen, och provköra den när denne dessutom får betalt från sin leverantör för detta.....