Motorsåg och handhållet

Husqvarna 353

26 inlägg 20455 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
jokin  
#37471 Då är det nog fel på den 346an du provat,för jag har prövat flera stycken å dom vibrerar inte mer än min gamla 346a!

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#37473 Knaggen jag kör långt ifrån heltid med mina sågar men nog tycker jag att min 346xpg är snäll mot händerna när jag kör (absolut inget vetenskapligt), vilken såg tycker du man skall välja i den klassen av såg om 346 är så hemsk ??

Avatar Fallback
dag-man  
#37479 Har inte heller haft nåt problem med dom nya 346:orna.

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37496
dag-man skrev:Har inte heller haft nåt problem med dom nya 346:orna.

bra då har vi fel på en hel pall med 346 men sen vet jag inte vad du jemför med dom vibrerar mer än vad en såg från 06 gör
för dom 2 sågarna som jag kviterade ut har gått ca 6 tankar i ondags
ochh vibrationerna tyder på att vevpartiet är dåligt riktat när det finns vibrationer i hela registret.

Avatar Fallback
dag-man  
#37513 Måndagsexemplar? :?

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#37551 okej ,, du menar NE maskiner, missade det !?

Användarvisningsbild
maccall  
#38030
Mange skrev:De är nog inte i samma prisklass som 353.....


En 361:a kostar knappt 7000:-, och en 353:a 6500:-, det är ju inte mycket att bry sig om, särskilt inte som 361:an är en storlek större också.

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38034
maccall skrev:
Mange skrev:De är nog inte i samma prisklass som 353.....


En 361:a kostar knappt 7000:-, och en 353:a 6500:-, det är ju inte mycket att bry sig om, särskilt inte som 361:an är en storlek större också.


Jag vet inte vad 361 kostar där du bor, men jag vet att det skiljer mer än ett par hundralappar här.
Pris skillnad mellan 346 och 353 är många hundralappar...

I ett sågval kanske detta är o tänka på..
I detta fall menade jag mer att de sågarna som nämdes var av lite bättre klass än 353, både i pris o kvalisort.

Användarvisningsbild
maccall  
#38048 Njae, det där är inga konstiga priser, det är repesktive tillverkares rekommenderade pris. Det heter väl inte så numera, men det är alltså det pris som i Husqvarnas fall står på webben, och i Stihls fall står i de tryckta katalogerna. En 361:a får du alltså för de pengarna precis var som helst.

Däremot är det väl kanske oftast inte just mellan en 353:a och en 361:a man väljer, 353 vs. 260 eller 361 vs. 357 är kanske naturligare. Men det är ju just det här som är så bra med Stihl just i Sverige (Skandinavien): De har otroligt bra priser jämfört med Husqvarna och Jonsered.

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38055 361 säljs på kampanj nu, 5.900:-.Hade jag inte redan haft en 262 så..

/Nisse

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38060 Det var bra pris!

De som letar ved såg har en mycket bra såg för bra pris där!

Jag ska kolla lite här vad de kostar, men har för mig de var dyra sist jag kollade.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).