Motorsåg och handhållet

Husqvarna 450E läcker kedjeolja

5 inlägg 1887 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna 450E läcker kedjeolja

TobbeT  
#556638 Hej!

Jag köpte mig en Husqvarna 450E begagnad förra helgen efter att ha lessnat på att behöva låna sågarna på jobbet varje gång det är dags att fälla träd.

Under rengöringen märkte jag att det va väldigt mycket olja i spånet som satt runt drev, svärd och kedja, rengjorde sågen till snudd på nyskick och tänkte inte mer på det. Igår när jag hade och varit och hämtat en reservdel jag beställt hos den lokala HVA-handlaren såg jag att det hade runnit ut en del olja när jag lyfte på såg, försökte genast se om jag kunde lokalisera vart de kom ifrån utan framgång (mer än att det kommer från drev sidan). Upplever även att sågen smörjer lite väl bra och att det blir rejält kladdigt under kåpan efter att ha kort den en kort stund utan belastning....

Någon som har en aning om vart det kan tänkas läcka eller har liknande erfarenheter?!



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 450E läcker kedjeolja

Avslutat-02  
#556639 Kolla hur det ser ut runt slangen under kåpan dom sitter under kopplingen.

Kan ha blivit viken eller fastnat något där.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 450E läcker kedjeolja

TobbeT  
#556696 Tackar! Ska kolla detta! Sitter den under kedjeledar plåten?

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 450E läcker kedjeolja

Avslutat-02  
#556697 Lägger hit en sprängskiss, 🤗

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 450E läcker kedjeolja

Avslutat-02  
#556700 nu är den från 2011 och framåt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).