Motorsåg och handhållet

Byte av förgasare Husqvarna 560

67 inlägg 5493 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

TrioBrake  
#559273 En uppdatering, efter en veckas arbete så sa gasvajern upp sig sådär på måndagsmorgon efter första trädet.. Så det var till att åka in till verkstan igen. Händer något mer nu så blir det en Stihl 462..

TS
Husqvarna 550 XP Mark II motorsåg
Användarvisningsbild

vinterrojarn  
#559277 Va? Redan, det är ju ungefär som att hva spottar ur sig maskiner men det är ingen kvalitet längre.

Användarvisningsbild

Björn T  
#559479 Att kvaliten på Husqvarna har blivit sämre håller jag fullständigt med om. Husqvarnas 200- 300 serie var och är fruktansvärt bra kvalite. Men sen husqvarna köper mycket grejer från andra länder har det blivit sämre.

Användarvisningsbild

vinterrojarn  
#559495 Ja också detta plast välde, data optimeringar mm.

Jag tycker inte om 500 serien.

Användarvisningsbild

TrioBrake  
#559852 Vet ej om det framkommit innan men sågen är inte ny, den är knappt tre år gammal. Men det är först nu på senare tid som den har kommit till mera/hårdare använding. 🤪

TS
Användarvisningsbild

vinterrojarn  
#559864 Jo då det vet ja,,, men att gaswire går kan väl hända men att både gaswire,och förgasaren blir dåliga samma kvartal är början på dålig kvalité. Och jag undrar hur kul kommer denne bli om ca 5-6 år?

Användarvisningsbild

vinterrojarn  
#559872 Det är som jag skrivit förut, hur kommer dessa maskiner bli när de är ca 10 år......

Jag tror att de kommer bli allt annat än roliga..,....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).