Motorsåg och handhållet

Köpa kinesisk motorsåg

20 inlägg 5980 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Köpa kinesisk motorsåg

Per Hillbom  
#548692 Hej, såg :grin: tråden om byggsatser av ms660. Vet någon hur man hittar säljare av tex ParkerPCS 6200, Timberpro cs6150 eller P1PE 6220 (samma sågar men olika märken tror jag). Svårt att finna någon som levererar till Sverige :sad:



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Köpa kinesisk motorsåg

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548701 Varför köpa Kinessåg? Bättre du köper en beg. såg av känt märke hos en som handlar med motorsågar :!:
Sk kinessågar och varhussågar vill inte många handlare veta av när det kommer till problem med sågen.

Användarvisningsbild

Re: Köpa kinesisk motorsåg

Huggar Herman  
#548703 I någon tidigare tråd finns det ett filmklipp där man testar sågar säkerhetsmässigt.
Har man sett den funderar man inte ens på att köpa en kinasåg.

Användarvisningsbild

Re: Köpa kinesisk motorsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548704 Ingen marknad o stödja heller I mitt tycke. Det är fel på så många sätt.
Svårt o veta vad man köper. Inte ofta det är rätt och lätt o bli lurad.

Avatar Fallback

Re: Köpa kinesisk motorsåg

Avslutat-02  
#548716 ja skruvar gärna allt, men dessa jävlar kan vara riktigt svårt att få delar till.

då blir de liggandes eller så kan jag bara ta betalt för felsökningen, ingen hit precis.
nej tack.

Användarvisningsbild

Re: Köpa kinesisk motorsåg

Vardon  
#548720 Alibaba.com är en bra källa för kinesiska produkter som alla är typ deltagare i kvalitetslotteriet....

Användarvisningsbild

Re: Köpa kinesisk motorsåg

Per Hillbom  
#548723 Bra tankar kring säkerheten men den skall "bara" såga plank med skipkedja i min timmerjigg. I skogen har jag gamla Bettan, en Partner 5000 årsmodell -83.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa kinesisk motorsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548728 Jo visst... Men det ska ju funka med som du tänkt.
Inte ovanligt de är mindre än sagt och ofta rätt kass i prestanda.

Användarvisningsbild

Re: Köpa kinesisk motorsåg

halvproffs  
#548730
Per Hillbom skrev:Bra tankar kring säkerheten men den skall "bara" såga plank .


Just därför borde du köpa en kvalitetsåg. Annars blir det nog inte mycket gjort.

Avatar Fallback

Re: Köpa kinesisk motorsåg

Westra Aros  
#548744 Ska du sågs plank så passa på att köpa något med ordentlig kubik innan avgaskraven tar dom

Användarvisningsbild

Re: Köpa kinesisk motorsåg

Sne4  
#548746 Mina stihl kopior går bra för vad de är, MEN vad kör jag med i skogen?
En ms200 och en ms261. Tanka och kör.

En av anledningarna till att de är billiga är att kvalitetskontrollen är milt sagt ojämn. Hade jag bara plockat ihop dem rakt av hade ingen av dem gått speciellt bra.

Därmed inte sagt att jag inte tror att 660 klonen duger till att såga plank med.vDet finns kraft så det räcker till. Tillförlitligheten märker jag väl hur det är med den tids nog.

Avatar Fallback

Re: Köpa kinesisk motorsåg

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548747 Såga plank är det väl elsåg som gäller?

Avatar Fallback

Re: Köpa kinesisk motorsåg

Westra Aros  
#548751 Beror på hur mobil man vill vara

Användarvisningsbild

Re: Köpa kinesisk motorsåg

Per Hillbom  
#548783 Ovan som jag är med detta med forum föll en del text bort då jag "snabbsvarade". Klyva plank från stock med skip-,semiskipkedja i timmerjiggen är det som kinasågen skall hantera. I skogen är det gamla Bettan som gäller (Partner 5000-83= slitvarg). Den kinasågen jag funderar på att köpa kommer iallafall från leverantörer som även säljer reservdelar ( även till Sverige hoppas jag),kontroll av kedjebrottsskyddett kommer att ske då jag inte vill leka itusågade damen när man för såg med + 24" liggande framför sig i midjehöjd.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa kinesisk motorsåg

Sne4  
#548789 Även mitt inlägg gick nog lite fort. Inte förtjust i att svara med mobil.

Att jag kör "riktiga" sågar i skog är pga tillförlitligheten. Säkerheten ska vara ok på mina kopior, men det var lite mekande och någon del som byttes ut.

Dock så har jag en Kina såg som jag fått. Det eländet var inte lönt att skruva med ens. Den kedjebromsen är dömd att vara osäker.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).