Motorsåg och handhållet

"Trög" Partner 410

5 inlägg 2120 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

"Trög" Partner 410

Anteman  
#548027 Tjena! Ny på forumet så hoppas jag postar rätt.

Köpte en partner 410 för något år sedan i väldigt sparsamt skick. Har fällt en hel del gran, samt kvistat och kapat upp. Upplever nu att sågen går "trögt". Började med att den dog på tomgång, det är åtgärdat. Känns som den inte varvar ut helt vid fullt gaspådrag. Den blöddrar emellanåt när jag kvistar och rör sågen mycket. Har inte skött om sågen någonting under detta år förutom nytt tändstift, detta gjorde jag när jag hade problem med tomgången som jag skrev högre upp.

Vad kan det vara för fel?

Tacksam för svar.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: "Trög" Partner 410

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548028 Har du gjort rent insugningsfiltret för luft till förgasaren?

Användarvisningsbild

Re: "Trög" Partner 410

Anteman  
#548030 Nej jag har inte gjort någonting med den alls förutom att tankat haha. Den kanske bara är i behov av en ordentlig rengöring?

   TS
Användarvisningsbild

Re: "Trög" Partner 410

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548033
Anteman skrev:Nej jag har inte gjort någonting med den alls förutom att tankat haha. Den kanske bara är i behov av en ordentlig rengöring?

Efter "en hel del gran" borde man nog göra det :d

Användarvisningsbild

Re: "Trög" Partner 410

Anteman  
#548034 Ja, det är nog ingen dum idé. Får bli en genomgång i veckan. Börjar med insugsfiltret då 👍

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).