Motorsåg och handhållet

Hva 346 XPG NE, går varm och får hög tomgång

17 inlägg 6054 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hva 346 XPG NE, går varm och får hög tomgång

björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#546210
Mange skrev:Nåt ser lite skumt ut vid impuls hålet. Olika färg på halvorna och nåt streck på bilden som ser märkligt ut.
Tittar man på packning från avgassidan ser den ut att ha blå silicon. Inget man ser på andra sidan. Heller inget jag använder då den oftast inte tål mycket värme. Använder Permatex (packning på burk) flenstätning. Håller bra, stelnar inte.


OK, ska lyfta bort cylindern och kolla lite noggrannare och granska runt impulshålet då. Sågen är köpt ny av mig och aldrig skruvad i så den borde vara i samma utförande som den lämnade fabriken.

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Hva 346 XPG NE, går varm och får hög tomgång

björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548750 Så, nu är sågen ihopskruvad igen, ny cylinderfotspackning med permatex, ny insugspackning, nytt stift och allmänt rengjord. Tog även bort begränsningarna på H och L skruvarna.
Har bara startat upp och justerat förgasaren, ställde lite extra på H, så får vi se i skogen hur det går sen.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).