Motorsåg och handhållet

Hva 351 vs Jonsered 2045

4 inlägg 2235 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hva 351 vs Jonsered 2045

K.Vik  
#541869 Första inlägget så ta det varligt med mig!

Jag har nyss blivit ägare till dryga hektaret skog och ska dels ta hand om nåt vindfällt men även fälla lite och omvandla till ved. På sikt finns där även en del välväxta furor som behöver läggas.

Min plan är att handla begagnat men kvalite istället för att köpa billigare men nytt.

Just nu har jag en HVA 351G och en Jonsered 2045 som jag funderar på. Vilken skulle ni rekommendera och varför?


Mvh Kristian



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Hva 351 vs Jonsered 2045

jannee  
#541875 Betänk att båda sågarna börjar bli lite till åren komna vilket gör att det inte är så lätt att få fram reservdelar.
Provstarta båda sågarna och provsåga, ta den som känns bäst = verkar vara mest klipp i.
Annars är de nog rätt likvärdiga
Känn också efter om någon är slirkig är att hålla i - glöm den.

Användarvisningsbild

Re: Hva 351 vs Jonsered 2045

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#541893 351G är proffs såg, 2045 är inte det.
351 är en bra såg som håller bra och det finns delar ett bra tag till tror jag. Denna serien sågar var väldigt populära och det finns massor av dem. Delar är nog mindre problem.

Avatar Fallback

Re: Hva 351 vs Jonsered 2045

Hema  
#541980 351:an har väl mer kubik och har även handtagsvärme. Underbart på vintern eller då det är blött väder.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).