tis 01 jan 2019, 17:49#541457Hej
Min pappa samlade på gamla motorsågar men har tyvärr gått bort och jag är inte intresserad. Det är ett 50-tal av äldre modell. Finns i Uppsalatrakten.
Någon som är intresserad?
Mvh
Katarina
Motorsåg och handhållet
Säljer samling med motorsågar
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tis 01 jan 2019, 18:04#541466
Vi har en veteranklubb där det samlas på både traktorer och sågar, ja allt gammalt.
Har du bilder eller info på vad som finns?
Chainsaw1 skrev:Hej
Min pappa samlade på gamla motorsågar men har tyvärr gått bort och jag är inte intresserad. Det är ett 50-tal av äldre modell. Finns i Uppsalatrakten.
Mvh
Katarina
Vi har en veteranklubb där det samlas på både traktorer och sågar, ja allt gammalt.
Har du bilder eller info på vad som finns?
Alstor 821
tis 01 jan 2019, 18:05#541467
Glömde ju börja med att beklaga, hua vilket dålig hyffs.
Samlarn skrev:Chainsaw1 skrev:Hej
Mvh
Katarina
Glömde ju börja med att beklaga, hua vilket dålig hyffs.
Alstor 821
tis 01 jan 2019, 21:02#541527Beklagar sorgen.
Just såna här tillfällen är ofta lite komplicerade och aldrig roliga. Vi startade motorsågsamlarnas förening med detta i tankarna för o se om vi kan få till det på något enkelt sätt.
Är det mer än såg? Litteratur, samlarsaker, utrustning?
Oavsett hur man väljer så är det viktigast att det inte blir kastat.
Vanligaste alternativen:
1 ) Samlingen kan tas tillvara och fortsätta vara din fars samling är det att föredra tycker jag som samlar själv.
2) Samlingen styckas upp o säljas eller absorberas in i en annan samling.
3) Nån tar sig på o sälja dem styckevis.
Just såna här tillfällen är ofta lite komplicerade och aldrig roliga. Vi startade motorsågsamlarnas förening med detta i tankarna för o se om vi kan få till det på något enkelt sätt.
Är det mer än såg? Litteratur, samlarsaker, utrustning?
Oavsett hur man väljer så är det viktigast att det inte blir kastat.
Vanligaste alternativen:
1 ) Samlingen kan tas tillvara och fortsätta vara din fars samling är det att föredra tycker jag som samlar själv.
2) Samlingen styckas upp o säljas eller absorberas in i en annan samling.
3) Nån tar sig på o sälja dem styckevis.
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
www.chainsawcollectors.se

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).