Motorsåg och handhållet

Inställning av röjsågssele

19 inlägg 3509 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Inställning av röjsågssele

vinterrojarn  
#595779 Det där är en riktigt dålig sele...

HVA har bra selar och lika den du funderar på...

Husqvarna 550 XP Mark II motorsåg
Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#595816 Varför skulle X-treem vara en dålig sele?

Om nu Husqvarnas sele är "lika bra" som X-treem, varför rekommenderar du den då.

Å har man X-treem-selen, så lär man också ha en Stihl röjsåg och då skulle jag starkt avråda från alla Husqvarna/Jonsereds selar på grund av deras blötjärnskrokar. Dessa blötjärnskrokar blir ju en förbrukningsvara ihop med Stihls röjsågar.
/Niklas

Användarvisningsbild

vinterrojarn  
#595832 Nu tänkte jag på advance selen, har haft alla modellerna och upplever dessa som skräp.

Sätt en schackel emellan så är det lugnt.

Hepo  
Niking skrev:Varför skulle X-treem vara en dålig sele?

Om nu Husqvarnas sele är "lika bra" som X-treem, varför rekommenderar du den då.

Å har man X-treem-selen, så lär man också ha en Stihl röjsåg och då skulle jag starkt avråda från alla Husqvarna/Jonsereds selar på grund av deras blötjärnskrokar. Dessa blötjärnskrokar blir ju en förbrukningsvara ihop med Stihls röjsågar.
/Niklas

Japp hva kroken slits mer stihl såg medans stihl kroken slits mindre och då är det öglan på sågen som slits mer.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).