Motorsåg och handhållet

Trimma stihl ms462?

6 inlägg 3046 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Trimma stihl ms462?

Samy  
#529438 Hej,

Köpte mej ett 462 häromdagen och är helnöjd med sågen.

Men går det att plocka ut ännu mer effekt från den genom att lämna in den till en verkstad som trimmar sågar, eller är dom redan maxade i effekt?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Trimma stihl ms462?

Ldsaren  
#529441 Gissar att effektuttag kontra livslängd som avgör.

Avatar Fallback

Re: Trimma stihl ms462?

Lindveden  
#529452 Eller vänta tills dom släpper nya ms500i på den svenska marknaden [emoji6][emoji106]

Avatar Fallback

Re: Trimma stihl ms462?

Westra Aros  
#529541 Hotsaws101 på Youtube har trimmat nån 462 kika med honom.

Användarvisningsbild

Re: Trimma stihl ms462?

Björn T  
#531897
Här kommer ett enkelt tips du kan göra.

Användarvisningsbild

Re: Trimma stihl ms462?

dhaglund  
#532356
Samy skrev:Hej,

Köpte mej ett 462 häromdagen och är helnöjd med sågen.

Men går det att plocka ut ännu mer effekt från den genom att lämna in den till en verkstad som trimmar sågar, eller är dom redan maxade i effekt?


Den är säkerligen inte maxad från fabrik. Ett enkelt sätt att få ut lite mer effekt brukar ju vara att öppna upp ljuddämparen lite (muffler mod). Detta ger vanligtvis en mätbar effektökning samtidigt som det är enkelt att göra. På din såg så justerar ju dessutom förgasaren sig automatiskt så du behöver inte ens göra det. På de sågar jag har gjort det så tyckte jag inte heller att det påverkade ljudet speciellt. Men jag kanske borrade för lite? :???:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).