Motorsåg och handhållet

RÖJSÅG

14 inlägg 8698 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

RÖJSÅG

Trollet  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35512 Vilken röjsåg ska jag välja? sthil, husqvarna, jonsereds.
Pris mellan 7-9 tusen ska röja sly +trimma under stänget.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35525 skulle föreslå en stihl FS 250, om du nu mest ska röja småsly och gräs... sen kanske köpa till en riktig slyklinga

Avatar Fallback

Re: RÖJSÅG

matz  
#35535 köpte en stihl fs 250>5290:- igår inkl. röjklinga o snöre..sedan köpte jag en så`n här till ..med 2 länkar samt att jag kapade bort en länk på varje sida..går som en dröm http://www.smamaskiner.se/Foretaget%201/brogio.html

Avatar Fallback
Trollet  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35554 Lånade grannens 250 sthil orken var inget fel på men efter en timme kände man av vibrationerna, saknade tumgas också.

   TS
Användarvisningsbild
SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35584 annars så finns ju stihl fs 310 som är betydligt skönare att köra jämfört med de mindre modellerna eftersom man slipper vibrationerna, lite kraftigare riggrör och vinkelväxel jämfört med 250.n,

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35605 I den storleken skulle jag titta på hondas lilla 4-takt.

/Nisse

Avatar Fallback
Djang  
#35631 Stihl FS480 rekomenderas!

Användarvisningsbild
SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35676 är det verkligen lönt att köpa en stihl 480 om man ska trimma lite gräs å ta bort lite sly?

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35678 Om man har budget 7-9 tusen men bara ska köra lite sly och gräs
så kan man ju välja en Stihl FS450 med lång rigg, lite overkill men
budgeten skulle ju användas.
Skillnaden mellan FS450/FS480 är endast att tanken räcker en kvart längre
på FS450 för i sly & gräs märker man nog inte skillnaden i kraft.

Avatar Fallback
Skogsmullle  
#35691 den ultimata sågen till det tycker jag är en husqvarna 345 Fx eller FXT den har en motorvolym på 43 cc och är en lätt och enkel såg att använda.

den passar även utmärkt till skogsröjning i grövre dimensioner lika bra som en husqvarna 355 FXT så den är helt enkelt helt perfekt enligt mig.

ligger på ett pris på 9200:-

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35712
Skogsmullle skrev:den ultimata sågen till det tycker jag är en husqvarna 345 Fx eller FXT den har en motorvolym på 43 cc och är en lätt och enkel såg att använda.

den passar även utmärkt till skogsröjning i grövre dimensioner lika bra som en husqvarna 355 FXT så den är helt enkelt helt perfekt enligt mig.

ligger på ett pris på 9200:-


Jag har båda och sätter du en 9" klinga på 345 blir det seegt. 355 har 30% mer effekt.

Till gräs har jag en Stihl 480 med lång rigg. Den är fin,men lite overkill runt rabatten.

/Nisse

Avatar Fallback
Trollet  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36208 Tackar för tipsen ska kolla på sthilen 480 och husqvarnan 345vill ha med tumgas endast det bästa är gott nog.

   TS
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36209 Vad är poängen med tumgas?

Avatar Fallback
Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36230
Skogsmullle skrev:den ultimata sågen till det tycker jag är en husqvarna 345 Fx eller FXT den har en motorvolym på 43 cc och är en lätt och enkel såg att använda.

den passar även utmärkt till skogsröjning i grövre dimensioner lika bra som en husqvarna 355 FXT så den är helt enkelt helt perfekt enligt mig.

ligger på ett pris på 9200:-

Läs gärna mina och andras kommentarer under rubriken röjning
om Huskvarna 345 :x

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).