tor 27 sep 2018, 15:35#526209Hej!
Jag har skaffat mig en timmerjigg och en Kinasåg på 62cc.
Sågen har startat och gått fint när jag sågat lite ved med den, trodde väl någonstans att det skulle vara ren skit men fick ett bra intryck av sågen. Jag kan alltså inget om sågar men tycker den fungerar bra..
Däremot när jag testade såga med timmerjiggen dog sågen efter en kort stund. Sågen dör även obelastad liggande.
Vad kan detta bero på?
Tacksam för svar!
Motorsåg och handhållet
Sågen dör vid liggande sågning
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tor 27 sep 2018, 16:31#526220Eller vatten i tanken (egen erfarenhet flera gånger....
)
the problem is not the problem the problem is your attitude about the problem
tor 27 sep 2018, 19:02#526235Skulle ju kunna vara att bränslefiltret/lodet i tanken inte är löst så det hamnar ovanför ytan när du lägger sågen på ena sidan.
tor 27 sep 2018, 19:59#526244Kan vara så att slang inte är anpassad för längre tids körning på sidan.
Ofta räcker de inte riktigt till på kina såg, särskilt inte om de ligger på vänster sida.
Ofta räcker de inte riktigt till på kina såg, särskilt inte om de ligger på vänster sida.
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
www.chainsawcollectors.se
fre 28 sep 2018, 08:18#526286
Det här lät oroväckande! I så fall är det ju inte rätt såg till det jag tänkt ha den till..
Finns det något sätt att kontrollera om det är så?
Tippa sågen åt höger istället?
Ser man slangen i tanken, och hur ska det se ut om det är rätt?
Mange skrev:Kan vara så att slang inte är anpassad för längre tids körning på sidan.
Det här lät oroväckande! I så fall är det ju inte rätt såg till det jag tänkt ha den till..
Finns det något sätt att kontrollera om det är så?
Tippa sågen åt höger istället?
Ser man slangen i tanken, och hur ska det se ut om det är rätt?
TS
fre 28 sep 2018, 08:21#526287
Menar du att det inte är löst för att det inte är det på den här modellen, eller att det inte är löst för att något är fel?
Jag är ju helt ny på detta, men rätt sugen på att lära mig och förstå hur det fungerar...
pla1 skrev:Skulle ju kunna vara att bränslefiltret/lodet i tanken inte är löst så det hamnar ovanför ytan när du lägger sågen på ena sidan.
Menar du att det inte är löst för att det inte är det på den här modellen, eller att det inte är löst för att något är fel?
Jag är ju helt ny på detta, men rätt sugen på att lära mig och förstå hur det fungerar...
TS
fre 28 sep 2018, 14:49#526315
Där var felet!
Filtret i änden på slangen var inklämd i ett hörn. Pillade loss den och nu sågar den fint liggandes.
Tack för all hjälp och goda råd!
Erre skrev:Öppna tanklocket. Töm ur bränslet.
Kolla att filtret inte sitter fast någonstans, det ska kunna röra sig i tanken.
Där var felet!
Filtret i änden på slangen var inklämd i ett hörn. Pillade loss den och nu sågar den fint liggandes.
Tack för all hjälp och goda råd!
TS
fre 28 sep 2018, 18:03#526346Bra! Om man nu skall ha fel så ska det vara den sorten som är tydliga, enkla och helt gratis att laga
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar