Motorsåg och handhållet

Delar till Partner r14

37 inlägg 7266 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Delar till Partner r14

zebylon  
#570950
1560408015_004.jpg
När jag hade magnethjulet borta och kollade tätningen var det faktiskt ett ställe på gavelväggen det kom lite bubblor en kort stund sen var det tätt. Det är en skruv som är iskruvad från andra sidan, tror jag, det sitter en mutter på väggen och det är gjutet en liten sexkant som muttern ligger i så den inte kan snurra. Är det nån tryckventil?

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Delar till Partner r14

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#571098 Kanske det inte är tätt från smörjoljeventilen? Den öppnas o stängs med gasreglaget.
Detta du har på är nog för att hålla lager på plats.

Avatar Fallback

Re: Delar till Partner r14

zebylon  
#571140 Smörjoljereglaget har jag kopplat bort, ventilen hade kärvat fast så allt var stumt, det gick inte att gasa. Det läcker inget runt ventilen vad jag kan se.

jag har nu plockat bort magnethjulet och kollat vevaxeltätningen för andra gången och den är tät med tryck, sjunker
från 1kg till 0,5 på cirka 10 minuter.

däremot inte helt tät när man provar med vakum, jag kan pumpa upp till 0,5 på den klockan sen läcker det in lika fort som jag pumpar.
Kan man byta packbox utifrån?

Användarvisningsbild

Re: Delar till Partner r14

totte  
#571180
zebylon skrev:Kan man byta packbox utifrån?


Ja det går. Det knepiga är att få ut den gamla. Ett trick är att borra ett litet hål i kanten på den och sen dra i en lite plåtskruv som man sen kan dra i. Kan ibland behövas två på motstående sidor.

Avatar Fallback

Re: Delar till Partner r14

zebylon  
#572595 Nu har jag fått dit en ny vevhuspackning, det var det felet hela tiden förstås, sågen går perfekt nu.
Nästa problem är att sätta ihop kopplingen, det är två raka fjädrar och enligt sprängskissen ska det vara så.
Men hur spänner man fjädern? På kopplingsbitarna (3 st.) är det nåt som påminner om körnslag jämte spåret, ska dom låsa fast fjädern? som det är nu så gör dom inte det, fjädern glider förbi.

Användarvisningsbild

Re: Delar till Partner r14

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#572613 Kroka ihop ändarna till en ring. Lägg den nu runda fjädern i spåret i kopplingsklackarna och till sist lägger du i kopplingsklackarna + fjäder i kopplings centret. På med täck brickan och montera.

Användarvisningsbild

Re: Delar till Partner r14

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#572615 Sprängskiss R14T: http://files.chainsawcollectors.se/down ... 4T_IPL.pdf

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).